همزمان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در بندر کیاشهر؛

درخواست شورای شهر کیاشهر برای در اختیار قراردادن اراضی ۶۰ هکتاری منابع طبیعی به شهرداری

عباسعلی نوبخت با اظهار به اینکه واگذاری نهالستان در قالب ماده است مدیریت عرصه را از وظایف اداره کل منابع طبیعی دانست و گفت: اداره کل منابع طبیعی درحال حاضر قرارداد ۵ ساله‌ای دارد که شهرداری نیز می‌تواند در فراخوان آگهی با رفع موانع حقوقی شرکت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اتفاق حامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مسیولان شهرستان در نهالستان بندر کیاشهر به منظور بازدید حضور بعمل رساند.

دراین بازدید حاتم پورباقری، رییس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر با درخواست در اختیار قراردادن اراضی ۶۰ هکتاری منابع طبیعی به شهرداری گفت: شهرداری بندر کیاشهر یک مجموعه غیرانتفاعی است که درآمدی ندارد و با حداقل بودجه از کمیته برنامه و بودجه در حال خدمت‌رسانی است که انتظار است با در اختیار قرار دادن ۶۰ هکتار نهالستان امکان درآمدزایی و توسعه شهر را رقم بزنیم.

حامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری از آمادگی اداره کل منابع طبیعی برای دراختیار قرار دادن پارک از طریق ماده ۳ با ترک تشریفات وجود دارد، تصریح کرد: شهرداری بندر کیاشهر دو پارک را در اختیار دارد و ظرفیت موجود برای قراردادن پارک سوم در اختیار شهرداری وجود ندارد، چرا که در نشستی با مدیرکل اقتصاد و دارایی با حضور شهردار نیز برقرار شد شهرداری بندر کیاشهر تعهدات معوقه بسیار زیادی دارد که قول داده شده که تعهدات معوقه انجام و جبران شود.

عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اظهار به اینکه واگذاری نهالستان درقالب ماده است؛ مدیریت عرصه را از وظایف اداره کل منابع طبیعی دانست و گفت: اداره کل منابع طبیعی در حال حاضر قرارداد ۵ ساله‌ای دارد که شهرداری نیز می‌تواند در آگهی با رفع موانع حقوقی شرکت کند.

در ادامه نیز پیشنهاد شد که برای کمک به شهرداری برخی از نهالستان برای کشت گونه گیاهی به منظور توسعه فضای سبز در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته تا بصورت رایگان به شهرداری درتوسعه فضای سبز کمک شود.

گفتنی است حضور مسئولان کشوری با هماهنگی ابراهیم نجفی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر بوده که قرار شد با شناسایی زمین‌های متعلق به منابع طبیعی در روستاهای بخش بندر کیاشهر با ظرفیتی که کمیسیون کشاورزی از سوی نماینده وجود دارد برای بندر کیاشهر اقداماتی صورت گیرد.

Share