با اطلاعیه واحد حقوقی شورا؛

تاخیر شورا در شفاف سازی علت لغو جلسه استیضاح | خبر دیارمیرزا تائید شد

با توجه به اینکه صورتجلسه مربوط به‌عدم اقناع از پاسخ طرح سوال شهردار، در هیات تطبیق مصوبات فرمانداری مطرح نشده، به جهت جلوگیری از بروز شبهات احتمالی بعدی و همچنین به استناد فرصت ده روزه قانونی استیضاح جلسه برگزار نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در پی مباحث مطرح شده پیرامون دلایل لغو جلسه استیضاح شهردار رشت توضیحاتی ارائه کرد: مستند به ماده ۸۳ قانون شوراها، در مرحله استیضاح، تعیین جلسه‌ای که شهردار برای پاسخ در شورا حاضر خواهد شد، از اختیارات رییس شورا می‌باشد. که بر این اساس در جلسه قبلی مقرر گردید روز یکشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۲ جلسه استیضاح برگزار گردد. اما با توجه به اینکه صورتجلسه مربوط به‌عدم اقناع از پاسخ طرح سوال شهردار، در هیات تطبیق مصوبات فرمانداری مطرح نشده، به جهت جلوگیری از بروز شبهات احتمالی بعدی و همچنین به استناد فرصت ده روزه قانونی استیضاح که به اتمام نرسیده، لذا باعنایت به صراحت قانون مبنی بر تعیین تاریخ برگزاری جلسه استیضاح توسط رئیس شورا، تاریخ جلسه به زمان دیگری در فرجه قانونی ده روزه موکول گردید.

تاخیر ۷ ساعته شورا در شفاف سازی علت لغو جلسه

گفتنی است؛ درحالیکه قرار بود پیش از ظهر امروز یکشنبه، جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با دستور کار استیضاح شهردار برگزار شود، به یکباره این جلسه لغو شد.

در همین راستا مجید عزیزی ساعت ۱۲ امروز در گفتگو با دیارمیرزا با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در سطح یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه غیبت او و سه عضو دیگر شورا در این جلسه سبب لغو آن شده است، گفت: من و آقایان عاشری، رضویان و حسینی در جلسه حضور داشتیم و خبر لغو جلسه به دلیل غیبت ما کذب محض است.

نائب رئیس شورای شهر رشت در ادامه گفت: جلسه امروز شورا به این دلیل لغو شده است که مصوبه روز چهارشنبه شورا مبنی بر استیضاح شهردار به تصویب هیات تطبیق مصوبات شورا نرسیده است.

Share