حسینی در آستانه اشرفیه؛

تأسیس مؤسسه فرهنگی «دکتر معین» در آستانه اشرفیه | استاد معین به ایران و اسلام دلبستگی داشت

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه استاد معین به ایران و اسلام دلبسته بود، گفت: مؤسسه فرهنگی «دکتر معین» در آستانه اشرفیه تأسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد حسینی عصر پنجشنبه در مراسم پنجاه و یکمین سالروز درگذشت دکتر معین در آستانه اشرفیه، اظهار کرد: تکریم و گرامیداشت علما و بزرگان و شاعران وظیفه همه مسئولان است.

وی با بیان اینکه جوانان امروزی باید راز ماندگاری نام بزرگان و چهره‌های ماندگار را بدانند، افزود: مروری بر زندگی بزرگانی همچون استاد معین می‌تواند تأثیر زیادی در زندگی جوانان داشته باشد.

حسینی با اشاره به وصیت نامه علامه دهخدا، ادامه داد: علامه دهخدا اعتقاد و اعتماد بسیاری به دکتر معین داشته و او را دارای دیانت ادبی می‌دانست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه به وضعیت حوزه ادبی اشاره و اضافه کرد: امروزه متأسفانه سرقت ادبی کم نداریم.

حسینی با اشاره به تلاش برخی‌ها برای ایجاد شخصیت دوقطبی برای استاد معین، گفت: استاد معین هم به ایران و هم به اسلام دلبستگی داشت و هر دو را مورد توجه قرار می‌داد و استاد شهید «مرتضی مطهری» در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران از ایشان به نیکی یاد کرده و پدر استاد معین را از علمای برجسته دین می‌داند.

وی تلاش و پشتکار را رمز موفقیت در هر کاری دانست و گفت: در ادوار مختلف انسان‌های نابغه‌ای وجود داشتند که به دلیل نداشتن پشتکار و تلاش راه به جایی نبردند اما استاد معین بسیار سختکوش بود.

ضرورت احیای زبان فارسی

معاون‌امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: بر اساس درخواست نماینده آستانه در مجلس شورای اسلامی مؤسسه فرهنگی استاد معین در آینده نزدیک در آستانه اشرفیه تأسیس می‌شود.

حسینی با اشاره به پیگیری ساماندهی اطراف حرم سید جلال الدین اشرف، گفت: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و بررسی برخی از مشکلات گیلان از اهداف سفر خود به گیلان به دعوت‌نمایندگان اعلام کرد.

وی به وصیت نامه نیما یوشیج خطاب به استاد معین اشاره کرد و گفت: نیما یوشیج نیز در وصیت نامه خود گفته بود بعد از مرگم بجز دکتر معین کسی حق دست بردن و کنجکاوی در آثارم را ندارد.

حسینی با بیان اینکه زبان فارسی منحصر به جغرافیای ایران نیست، گفت: در بسیاری از کشورها علاوه بر گویش زبان فارسی تدریس نیز می‌شود اما متأسفانه بعد از مستولی شدن انگلیسی‌ها بر هندوستان سعی کردند زبان فارسی در این کشور حذف شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به لزوم احیای زبان فارسی، تاکید کرد: زبان فارسی جاذبه‌ای دارد که فراتر از مرزهای ایران است.

وی با بیان‌اینکه علم و دانش در کنار اخلاق و ایمان بروز و شکوه پیدا می‌کند، افزود: اگر در گذشته مشاهیری همچون سعدی و حافظ وجود داشتند امروزه ظرفیت‌های بسیاری برای پاسداشت و اعتلای زبان فارسی داریم.

Share