مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اعلام کرد:

بیش از یک‌هزار تشکل دینی گیلان در سامانه طوبی ثبت شد | برگزاری کارگاه‌ها در زمینه جمعیت

سعید مهدوی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در فصل جدید مدیریتی خود به دنبال تغییر و تحول رویکردها بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در فصل جدید مدیریتی خود به دنبال تغییر و تحول رویکردها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار تشکل دینی استان در سامانه طوبی ثبت شده است، تصریح کرد: در فصل جدید سعی کردیم هدایت تشکل‌های دینی برای ظهور و بروز اجتماعی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها دشمن، گروه‌ها و طلاب جهادی، گروه‌های قرآنی و… را تحت هجمه و بمباران رسانه‌ای قرار داده است، افزود: هیأت مذهبی، تشکل‌های قرآنی و… همواره به کمک مردم آمده‌اند اما از لحاظ انعکاس رسانه‌ای مظلوم هستند.

مهدوی خاطرنشان کرد: جشنواره «حبیب» برای دو دوره متوالی برای هدایت رسانه‌ای تشکل‌های دینی در استان برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای بالا بردن سواد رسانه‌ای هیأت مذهبی، کارگاه‌های متعدد آموزشی برگزار شده است، ابراز کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در فصل جدید مدیریتی برای اینکه بخواهد در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کند، رویکرد هویت‌بخشی دینی ملی را پیشه راه خویش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اذعان کرد: نشست استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک از اقدامات سازمان بوده است که در قم برگزار شد.

وی ادامه داد: شبکه تبلیغ در حوزه‌های مختلف در قالب روحانیون تمدن‌ساز همانند کارگاه‌های روایتگری، بازسازی سواحل، و موضوعات فرهنگی حضور فعال داشته است.

مهدوی اظهار کرد: اعزام مبلغان مسلط به زبان چینی، انگلیسی، ترکی و اسپانیایی در قالب کاروان احباب‌المهدی (عج) در موکب‌های مختلف شیعیان جهان در ایام راهپیمایی اربعین سال‌های گذشته نمونه‌ای از فعالیت‌های مبلغین و از ابتکارات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است.

وی با بیان اینکه رویکرد تعظیم شعائر الهی و انعکاس رسانه‌ای ابراز علاقه مردم گیلان نسبت به اهل‌بیت (ع) در سطح ملی با همکاری صداوسیما در چند سال اخیر مانند تجمع مردم در روز عاشورا، ایام فاطمیه، ایام اربعین، ابراز ارادت به امام رضا (ع) و… از نمونه‌های این برنامه‌ها بوده است، تاکید کرد: در بحث حوزه جمعیت، کارگاه‌های آموزشی مختلف برای گروه‌های مختلف جامعه برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: در حوزه مربوط به جهاد تبیین، جلسات و کارگاه‌های مختلفی برای روحانیون مستقر برگزار شده است.

Share