مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است

آرمان از ارائه مشاوره‌های رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در گیلان توسط اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و گفت: با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «جهانبخش آرمان» شامگاه چهارشنبه (۲۹ تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که اداره ورزش و جوانان برای ترویج و تسهیل ازدواج چه گام‌هایی برداشته است اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه به صورت روش‌های اقناعی و آموزشی و فرهنگی عمل می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ترویج شعار فرزند کمتر زندگی بهتر و تبدیل آن به گفتمان در مقاطعی از تاریخ کشورمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروزه ما باید همان فرهنگ را به صورت برعکس در کشور و در بین خانواده‌ها ترویج کنیم.

آرمان با بیان اینکه اگر خانواده‌ها ترویج فرزندآوری را باور نکنند نمی‌توان در این حوزه به دستاورد خوبی رسید تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان در سال‌های اخیر برای ترویج و تسهیل ازدواج اقداماتی را انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده است.

وی اذعان کرد: در چند ماهه اخیر عمده مشکلاتی که جوانان در حوزه مسائل اقتصادی، تهیه جهیزیه و سختگیری از سوی خانواده‌ها در امر ازدواج داشتند، توسط سمن‌های ما با کارهای فرهنگی و یا با تشکیل مجمع خیرین در سراسر استان گیلان توانستیم بخشی از مشکلات جوانان در امر ازدواج را برطرف سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان عنوان کرد: ارائه مشاوره‌های رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای قبل از ازدواج از دیگر اقداماتی است که توسط این دستگاه و با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها برگزار شده است.

آرمان در پاسخ به این پرسش که ورزش و جوانان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با چه چالش‌هایی مواجه است، افزود: عمده چالش ما در این حوزه باورهای غلطی است که در دو دهه اخیر در خانواده‌ها و در ذهن جوانان ما رسوخ پیدا کرده بنابراین باید این باورها و رفتارهای غلط را اصلاح و برطرف کرد.

وی نقش آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اثرگذار ذکر و خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت قبل از مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی مطرح است زیرا با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است.

Share