رسول فرخی تاکید کرد؛

با اعتبارات قطره چکانی مشکلات برق حل نمی‌شود | رتبه تکان دهنده گیلان در زمینه سوختگی وسائل برقی

فرخی با اشاره به اینکه مشکل در گیلان و شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل زیاد است، گفت: مدیران استان بسیار زحمت می‌کشند اما با اعتبار قطره چکانی اتفاق خوبی نخواهد افتاد و به گیلان باید نگاه ویژه‌ای شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در نشست بررسی مشکلات حوزه برق که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد با اشاره به وضعیت برق استان گیلان گفت: به ویژه حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل، دیلمان، رودبنه از میانگین استانی نیز پایین‌تر است.

رسول فرخی افزود: استان گیلان شاید از نظر توزیع شاخص‌های برق در رتبه بالایی قرار داشته باشد اما از لحاظ سوختگی وسائل برقی طوریکه میانگین کشوری ۸۴ صدم و گیلان ۲.۱۲ صدم است که آمار تکان دهنده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در حوزه شاخص پایداری بین ۳۱ توزیع برق کشور، گیلان در رتبه ۳۱ قرار دارد.

فرخی با بیان اینکه از ۴۲۶ فیدر ۲۰ کیلوولت، بالای ۱۰۰ فیدر در استان پربار است و  در سال ۹۸ مصوب شده بود که ۵۰ درصد گیلان مجهز به کابل خود نگهدار شود، گفت: متاسفانه در این سه سال  تنها ۱۰ درصد استان اجرایی شده است.

وی گفت: به روستاهای دو شهرستان سر زده‌ام و بیشترین مطالبه مردم در حوزه برق مربوط به ضعیف بودن شبکه و فرسوده بودن آن است.

فرخی با بیان اینکه برق ۸۰ درصد زندگی انسان را در برمی‌گیرد و اگر نباشد سبب مختل شدن روند عادی زندگی در افراد خواهد شد، افزود: اکثر روستاها دارای ضعف شدید برق هستند و مردم روستا برای گرفتن یک تیر چراغ برق بتنی چندین سال در نوبت قرار می‌گیرند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته کابل خودنگهدار برای لاهیجان که ۳۵۰ کیلومتر و برای سیاهکل ۲۵۰ کیلومتر اعتبار لازم را دریافت کنیم اما به موفقیت نرسیدیم. انتظار ما از وزیر و معاون وزیر این است که حداقل یک سوم مشکلات برق منطقه حوزه انتخابیه بنده را حل کنند.

فرخی با قدردانی از مهدیزاده مدیر توزیع برق گیلان و مدیر شهرستانی گفت: علی‌رغم همه اینها تمام تلاش ما این است که مردم خدمات دولت را ببینند یکی از این خدمات موثر دولت برق است اما اعتبارات تخصیص یافته بسیار پایین است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: اینکه مدیران دولت های گذشته چه کرده‌اند بماند. خود آقای اردکانیان به من گفته بود که میزان پایداری شبکه در لاهیجان ۱۸ درصد است و درست است که ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در سنوات گذشته احداث شد، اما پاسخگوی مردم نیست.

وی افزود: برخی از مسیرهای روستایی مانند شهر کربلاست و آنقدر سیم‌ها به هم آمیخته شده که مشخص نیست که کدام سیم برای کدام مسیر است. انصاف نیست که لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان و سیاهکل با آن همه قدمت تاریخی این چنین مشکلاتی داشته باشد.

فرخی با اشاره به اینکه مشکل در گیلان و شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل زیاد است، گفت: مدیران استان بسیار زحمت می‌کشند اما با اعتبار قطره چکانی اتفاق خوبی نخواهد افتاد و به گیلان باید نگاه ویژه‌ای شود و اعتبارات در کشور به صورت عادلانه توزیع شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نباید به مردم وعده دروغین بدهم، تصریح کرد: اگر در روستایی برم و مردم به ما بگویند که مشکل برق داریم و در بازدید بعدی نیز همین مشکل بار دیگر مطرح شود بنده دیگر پاسخی برای مردم نخواهم داشت.

Share