در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

انتقاد فرماندار خمام از عدم استقرار ادارات؛ مدیران کل به وظایف تشکیلاتی خود عمل کنند

جوشن با بیان اینکه از مدیران کل میخواهیم که به وظیفه تشکیلاتی خود عمل کنند و هرکمکی هم فرمانداری بتواند انجام میدهد، افزود: آیا در شهری با این جمعیت نباید متولی فرهنگی در شهرستان حضور داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسفندیار جوشن عصر امروز سه شنبه در نشست خبری در سالن جلسات فرمانداری خمام با تبریک روز قلم با بیان اینکه خمام یک شهرستان تازه تأسیس است و نیاز به استقرار ادارات دارد، اظهار کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم دست ما را بگیرند تا اتفاقات خوبی در شهرستان خمام رخ دهد.

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه هنوز برخی از ادارات در شهرستان خمام مستقر نشده‌اند، افزود: اولین قدم برای توسعه یک شهرستان استقرار ادارات است و آن زمان است که فرماندار می‌تواند به عنوان رییس شورای اداری از مدیران بازخواست کند و برای رفع مشکلات ارائه طریق بخواهد.

جوشن با تاکید بر اینکه با وجود پی‌گیری‌های انجام شده توسط فرماندار قبلی و بنده هنوز برخی ادارات در خمام مستقر نشده اند، افزود: قبل از تأسیس شهرستان برخی ادارات به صورت مرکز در بخش خمام حضور داشتند و در زمان فرماندار قبلی دو مکاتبه و در زمان من هم مکاتبه دیگری صورت گرفت که همزمان با حضور استاندار گیلان در نماز جمعه خمام تأکید شد که ظرف سه ماه ادارات باید در شهرستان مستقر شوند.

جوشن با بیان اینکه اداره بنیاد مسکن شهرستان خمام در رشت مستقر بود و مردم برای انجام امور اداری خود ۵ الی ۶ ماه سرگردان می‌شدند، تصریح کرد: نخستین اداره‌ای که به صورت نمایندگی در شهرستان خمام مستقر شد بنیاد مسکن بود که اکنون زمان بررسی پرونده ها به کمتر از دو هفته تقلیل پیدا کرده است.

فرماندار خمام افزود: بابت همین کار کوچک که وظیفه ما بوده سبب شده تا بسیاری از مردم از ما تشکر کنند.

وی پیگیری استقرار ادارات در شهرستان خمام از از وظایف خود دانست و گفت: شهرستان جدیدالتأسیس خمام دارای پتانسیل و قابلیت‌های بسیاری است که با استقرار ادارات می‌تواند آن را شکوفا کند.

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه این شهرستان به عنوان مرکزیت و خاستگاه برنج بوده است، افزود: برنج شیجان خمام بسیار مشهور است. خمام در کنار لشت نشاء و خشکبیجار در عرصه کاشت برنج قدمت بسیار زیادی دارد و یکی از کارهایی که شدیداً پیگیر آن هستم احداث المان برنج و معرفی خمام به عنوان مرکز برنج تولید است.

جوشن با تأکید بر اینکه استقرار ادارات به سرعت پیشرفت پروژه‌ها کمک شایانی خواهد کرد، بیان کرد: استاندار گفت که خمام مانند نگینی باید بدرخشد و مدیران کل ادارات باید به این سخن لبیک بگویند تا بتوانیم از منظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اتفاقات خوبی را در خمام رقم بزنیم.

جوشن با تاکید بر اینکه میدان ولیعصر خمام کلاف سردرگمی است که به وزارتخانه کشیده است، افزود: شهرداری هم برای ساماندهی میدان اعلام آمادگی کرده ،اما بروکراسی اداری مانع از انجام کار است.

وی با بیان اینکه آزادسازی کمربندی و تعیین تکلیف وضعیت میدان یکی از درخواست‌های ما از وزیر هنگام سفر رییس جمهور به گیلان بوده است، افزود: برخی ادارات انتظار دارند که با وسائل و امکانات کامل استقرار پیدا کنند درحالیکه دولت رییسی مردمی است و باید با کمترین تجهیزات بهترین بهره‌وری را داشته باشیم و با استقرار ادارات ولو در یکی دو اتاق نسبت به پیشبرد اهداف و خدمت به مردم بهره بگیریم تا رفته رفته به توسعه شهری کمک کنیم.

فرماندار خمام با بیان اینکه استقرار اداره صمت در خمام بسیار اهمیت دارد و ضروری است، افزود: یکی دیگر از ادارات جهاد کشاورزی است که سه هفته است صرفا تابلوی مدیریت جهاد در آن تعویض شده و خبری از مدیر نیست.

جوشن با بیان اینکه شهرستان خمام طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت دارد و دارای دو بخش چوکام و مرکزی است، تصریح کرد: آیا در شهری با این جمعیت نباید متولی فرهنگی در شهرستان حضور داشته باشد تا بتوان در راستای ارتقای مبانی فرهنگی و اماکن فرهنگی و اجتماعی شهرستان گام‌های مثبتی بردارد؟!

وی ادامه داد: فقط برای رییس شبکه بهداشت حکم خورده و چارت تشکیلاتی نیامده که حتی بتواند کادر نگهبانی جذب کند.

جوشن با بیان اینکه از مدیران کل میخواهیم که به وظیفه تشکیلاتی خود عمل کنند و هرکمکی هم فرمانداری بتواند انجام میدهد، افزود: ولو شده یک نفر را به عنوان نماینده تام الاختیار بگذارند، برای اینکه کار مردم راه بیفتد.

Share