مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد؛

انباشت فرسودگی شبکه فشار ضعیف در گیلان | نیازمند اعتبارات ملی هستیم

مهدیزاده تاکید کرد: پروژه های نوسازی و بهسازی شبکه های توزیع برق نیازمند جذب سرمایه و اعتبارات استانی و ملی هستند که در این بخش نیاز اساسی به همراهی مسئولین استان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی نشستی با حضور رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، مسعود معین‌پور مشاور و نماینده معاونت حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو؛ به بررسی مشکلات، چالش‌ها و توسعه زیر ساخت‌های شبکه‌های توزیع برق در شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل بویژه در مبحث تخصیص اعتبارات استانی و ملی پرداخته شد.

در این نشست مهدیزاده گفت: اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره همه ما، یک اصل کاملا حیاتی و غیرقابل انکار است و همین موضوع وظیفه و رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران‌های جوی نظیر بارش‌های برف سنگین و طوفان‌های فصلی و… موجب فرسودگی شبکه‌های برق در گیلان می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های برق در کشور را دارد افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به‌عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه‌ها بویژه در حوزه شبکه‌های فشار ضعیف در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرکت توزیع نیروی برق گیلان از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی ماهر و کارآمد هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در حوزه مهندسی و همچنین برقکاران پر تلاش و زحمتکش آمادگی لازم برای اجرای طرح‌های بزرگ و جهادی وجود دارد.

مهدیزاده تاکید کرد: پروژه‌های نوسازی و بهسازی شبکه‌های توزیع برق نیازمند جذب سرمایه و اعتبارات استانی و ملی هستند که در این بخش نیاز اساسی به همراهی مسئولین استان داریم تا بتوانیم با همراهی این عزیزان، امنیت و رفاه مردم شریف در حوزه انرژی برق را تامین کنیم.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که عمده آن‌ها فرسوده هستند و طی این سال‌ها تنها قریب به ۷ هزار کیلومتر از آن‌ها با کابل خودنگهدار جایگزین شده است و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت نیرو به استان گیلان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

Share