مدیرعامل شرکت توزیع؛

اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاههای اجرایی پرمصرف استان صادر شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاههای اجرایی پرمصرف استان صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان از پایش دقیق و هوشمند مصرف برق ادارات و قطع درصورت‌عدم رعایت الگو تعیین شده خبر داد.

وی ضمن تشکر از مدیران ادارات، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با استانداری صورت پذیرفته و ۱۰۰ اکیپ در استان گیلان مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می‌کنند.

مدیرعامل توزیع برق گفت: اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاههای اجرایی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد باسازمانهایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال می‌شود.

مهدیزاده ضمن اشاره به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها افزود: این مشترکین ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به مصرف سال گذشته و همچنین کاهش مصرف به میزان ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری هستند.

وی تاکید کرد: پس از صدور اخطار وعدم رعایت الگو از سوی ادارات، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه می‌باشد و در صورت تکرار موضوع اسامی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق اظهار داشت: با کنترل‌پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به محدویتهای تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستمهای سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

مهدیزاده در پایان تاکید کرد: باتوجه به هماهنگی صورت پذیرفته از سوی وزارت نیرو در سطح کلان و همچنین استانداری گیلان، ساعات کار اداری استان به منظور کاهش پیک مصرف روزانه برق تغییر یافته و این مهم در کنار رعایت صحیح الگوی مصرف توسط سازمانها و ارگانهای مختلف در ساعات اداری، کمک شایان توجه‌ای به پایداری شبکه‌های برق می‌کند.

Share