در بازدید رئیس مرکز جهاد آبرسانی از پروژه های محرومیت زدایی گیلان عنوان شد:

۱۰ درصد اعتبارات محرومیت‌زدایی به گیلان اختصاص دارد | راه اندازی ۷ مجتمع آبرسانی

مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی از پروژه های محرومیت زدایی استان گیلان بازدید کرد و گفت: مجمع خیرین آبرسان نیز باید در گیلان فعال و از این ظرفیت مهم استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میثم جعفرزاده رئیس مرکز جهاد آبرسانی با حضور در گیلان از عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای خرشتم املش و خط انتقال مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه بعنوان پروژه‌های محرومیت‌زدایی در راستای جهاد آبرسانی بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این بازدید گفت: به منظور آبرسانی به روستاهای فاقد و ارتقای کمیّت و کیفیت آب شرب روستاهای دارای تنش آبی استان، قرارداد همکاری به مبلغ ۱۸۲۷ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد که در راستای این قرارداد ظرف مدت ۳۰ ماه ۷۱۱ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخودار می‌شوند.

مازیار علی‌پور افزود: این قرارداد شامل ساخت و راه اندازی ۷ مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل، رودبار، انزلی، تالش و آستارا می‌باشد.

وی تصریح کرد: بنا به دستور وزیر محترم نیرو همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار که فاقد آب شرب هستند به پروژه‌های محرومیت‌زدایی اضافه خواهند شد.

وی گفت: به روستاهای زیر ۲۰ خانواری که در مسیر اجرای این پروژه‌ها قرار دارند نیز آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه ۳۵۵ روستای فاقد آب شرب استان شناسایی و به پروژه‌های محرومیت‌زدایی افزوده شده، خاطرنشان کرد: در واقع تعداد روستاهایی که در گیلان در قالب قرارداد محرومیت‌زدایی به آن‌ها آبرسانی می‌شود به ۱۰۰۰ روستا افزایش خواهد یافت.

علی‌پور تصریح کرد: پیش بینی شده با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی، شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به ۹۰ درصد ارتقاء یابد.

وی گفت: هم اینک شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در گیلان ۷۵.۴ درصد است.

مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه تامین آب شرب مردم تداعی‌گر مفهوم با ارزش سقایی است، اظهار داشت: این طرح باید بصورت جهادی اجرا شود و با توجه به جایگاه سقایی بعنوان یک نماد و فرهنگ، مشارکت مردمی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین حجم پروژه و اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان گیلان اختصاص یافته که به زودی شاهد جهش خوبی در حوزه آب شرب روستایی این استان خواهیم بود.

میثم جعفرزاده با بیان اینکه مراحل پیشرفت پروژه‌های محرومیت زادیی بطور مستمر رصد می‌شود؛ در خصوص مشکل تملک زمین جهت اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی گفت: استاندار محترم گیلان بعنوان رئیس قرارگاه استانی باید به این حوزه ورود کند.

وی افزود: مجمع خیرین آبرسان نیز باید در گیلان فعال و از این ظرفیت مهم استفاده شود.

بنابراین گزارش؛ در حال حاضر عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی حسین آباد خرشتم املش و شبکه توزیع و خطوط انتقال تحت پوشش این مجتمع (ناحیه ۵ رودسر و املش)، خط انتقال۸۰۰ میلی متری چدن داکتیل مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه، شبکه توزیع و خطوط انتقال تحت پوشش مجتمع آبرسانی آجی بوزایه لشت نشاء و لوله‌گذاری خط انتقال از چاه ترک محله تا روستای کشلی شهرستان تالش توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان (بعنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی) آغاز شده است.

Share