فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف یک میلیارد تومان وسایل سرقتی در لاهیجان! | ۲ سارق سابقه‌دار روانه زندان شدند

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار و کشف ۱۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی از آن‌ها در شهرستان لاهیجان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار و کشف ۱۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی از آن‌ها در شهرستان لاهیجان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش مستمر برای افزایش سطح آگاهی عمومی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سرقت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته‌های اخیر با اعلام گزارش‌هایی از چند مورد سرقت در برخی از مناطق شهرستان لاهیجان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی و تحقیقات میدانی، سارقان و مالخر این پرونده‌ها و مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۲ سارق و یک مالخر مورد نظر در عملیات‌های جداگانه با هماهنگی قضایی خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۶ دستگاه کولر، ۱۱ دستگاه پمپ آب، ۴ دستگاه دینام صنعتی، ۳ دستگاه موتور برق، ۱۲۰ متر کابل برق، ۴ دستگاه موتور آبکشی، ۵ دستگاه مته برقی، ۲ دستگاه سنگ چرخ، ۲ عدد ترازو، ۹۰ کیلوگرم سیم، ۵۳ عدد شیر آلات، ۲ عدد جک، ۳ جعبه ابزار حاوی آچار، ۲ حلقه لاستیک خودرو، ۲۵ عدد انواع ابزار صنعتی، بخاری، آبگرمکن و تعداد زیادی وسایل سرقتی دیگر کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سارقان ۳۱ و ۴۰ ساله سابقه‌دار در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت از منزل، یک فقره سرقت مغازه، ۴ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ۳ فقره سرقت سیم برق و ۵ فقره سرقت لوازم کشاورزی از مزارع اعتراف کردند که به همراه مالخر ۵۹ ساله با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سردار ملکی بیان داشت: بنا بر اظهارات کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی وسایل سرقتی کشف شده در مجموع بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

Share