استاندار گیلان در شورای اداری آستارا:

پیش‌بینی اعتبار موردنیاز برای راه‌اندازی دهکده دانش‌بنیان در بندر آستارا

استاندار گیلان در جلسه شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین‌المللی اسپیناس توسعه کشور را از مسیر کریدور شمال به جنوب دانست و اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی استان ازجمله راه‌آهن تکمیل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در جلسه شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین‌المللی اسپیناس توسعه کشور را از مسیر کریدور شمال به جنوب دانست و اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی استان ازجمله راه‌آهن تکمیل نشده است.

اسدالله عباسی با اشاره اینکه در جریان سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به استان قرار شد که پروژه‌های ناتمام در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: استان گیلان از شاخصه‌های توسعه کشور عقب مانده و دست‌خوش تغییرات سیاسی و جناحی بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته کارهایی صورت‌گرفته اما نیمه تمام رها شده است، بیان کرد: از بندر انزلی به آستارا ترانزیت کالا به سختی انجام می‌شود چراکه در بحث گمرکات و حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و بسیاری از تجهیزات نصب‌شده در گمرک به روز و مدرن نیستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا با تنش آبی مواجه است و در این خصوص طرح آب‌رسانی به ۷۱۱ روستا در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در تلاش هستیم تا تنش آبی این شهرستان با طرح فوق برطرف شود.

وی اعتبار موردنیاز برای راه‌اندازی دهکده دانش‌بنیان را حدود ۷۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای شهرستان آستارا نیز سهیمه ای در این اعتبار پیش‌بینی‌شده و در تلاش هستیم تا این شهرستان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

Share