رییس فدراسیون بدنسازی خبر داد:

موافقت فدراسیون جهانی بدنسازی با پوشش بانوان در پاورلیفتینگ و فیتنس

رییس فدراسیون بدنسازی از موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بانوان ایران در ۲ رشته فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ خبر داد و گفت: تایید نهایی این موضوع با وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به موافقت رسمی فدراسیون جهانی با میزبانی ایران از مسابقات جهانی، گفت: لابی‌های زیادی برای گرفتن میزبانی مسابقات بین المللی صورت می‌گیرد. ما با کرسی‌های موثری که بدست آوردیم توانستیم میزبانی رقابت‌های بین المللی را بگیریم. ما در سال ۲۰۲۲ قرار بود میزبان رقابت‌های آسیایی باشیم که انجام نشد. ۴ روز پیش رسما قرارداد میزبانی ۱۸ تا ۲۲ آذر میزبان رقابت‌های جهانی جوانان در تهران هستیم. در فیتنس چلنج هم در ۳ رده سنی و در کنار آن مسابقات ورلد کاپ پیشکسوتان را میزبانی خواهیم کرد. یکی از شرط‌های مهم فدراسیون جهانی با اعطای این میزبانی برگزاری مسابقات در تهران بود.

وی درباره علت برگزار نشدن مسابقات آسیایی مچ اندازی در ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مسابقات جهانی مچ اندازی در رومانی شرکت نکردیم با میزبانی ما از مسابقات آسیایی موافقت نشد اما این قول را می‌دهم دوره بعد این رقابت‌ها با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی جهان حاضر می‌شویم، به ایران واگذار شود.

رییس فدراسیون بدنسازی درباره اینکه آیا از برگزاری لیگ پرورش اندام رضایت دارد یا نه، گفت: ما در گام اول بیش از آن چیزی که مدنظرمان بود به اهدافمان رسیدیم. نگاه ما فقط مباحث اقتصادی نبود چرا که این بحث نیاز به گذر زمان دارد. باشگاه‌های بزرگ و خوبی برای قصل آینده قصد حضور در مسابقات را دارند.

نصیرزاده در ادامه با بیان اینکه اکثر مکمل‌های ورزشی در بازار بر اساس تحقیق وادا، یا تاریخ مصرفشان گذشته و توسط افراد سودجو وارد کشور شده یا اینکه دارای ارزش غذایی مناسب نیست و تقلبی و ممنوعه است و بر همین اساس نیز فدراسیون بدنسازی با شرکت پگاه در این زمینه تفاهم نامه همکاری امضا کرده تا در جهت تامین مکمل‌های ورزشی سالم و با کیفیت اقدام شود.

وی در ادامه درباره حواشی انتخابات هیان زنجان خاطرنشان کرد: انتخابات با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ در دور دوم صورت گرفت و دو نفری که در دور نخست هر کدام ۱۰ رای کسب کردند به دور دوم رفتند. وزارت ورزش انتخابات را تایید کرد و آقای شهبازی هم کار خود را بدون مشکل آغاز کرد.

نصیرزاده درباره تایید پوشش بانوان رشته مچ اندازی توسط فدراسیون جهانی گفت: ما در ۳ رشته فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ بانوان فعالیت داریم. معاونت بانوان برای نظام‌مند کردن فعالیت بانوان موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بانوان بر اساس نظر وزارت ورزش در هر ۳ رشته را خواستار شده بود. فدراسیون جهانی این ۳ رشته با پوشش بانوان بر اساس نظر وزارت ورزش موافقت کرد اما فعلا با فعالیت بانوان در مچ اندازی موافقت کرده است مقداری این موضوع زمان بر است باید کارگروهی تشکیل شود.

وی افزود: شرط اول موافقت فدراسیون جهانی بوده که انجام شده و فعالیت داخلی آن‌ها مشکلی ندارد اما برای فعالیت بین المللی نیاز به موافقت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در پاورلیفتینگ و فیتنس چلنج است.

رییس فدراسیون بدنسازی، درباره میزان مکمل‌های تقلبی در بازار گفت: باشگاه‌های ورزشی نمی‌توانند اقدام به فروش مکمل کنند و داروخانه‌ها فقط می‌توانند نسبت به فروش اقدام کنند. نظارت بر این موضوع بر عهده ما نیست. مکمل‌هایی که وارد بازار می‌شوند مثلا اینجا ممکن است به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش برسد اما در کشور مبدا ۳۰۰ یورو باشد که این موضوع مشکوک است و برخی افراد سودجو برای کسب پول اقدام به تهیه مکمل‌های تقلبی می‌کنند.

وی درباره نحوه تامین هزینه‌های اعزام‌های بین المللی ورزشکاران بدنسازی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی ما توسط وزارت ورزش و کمیته المپیک تامین می‌شود که بسیار ناچیز است. کلاس‌های آموزشی هم مقرون به صرفه نیست. ما از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در آکادمی بین المللی و حامی مالی هزینه اعزام‌ها را تامین می‌شود.

نصیرزاده درباره نحوه اعزام تیم مچ اندازی بانوان به مسابقات جهانی ترکیه گفت: برای مسابقات جهانی ترکیه در صدد هستیم مسابقات قهرمانی کشور موچ اندازی بانوان را برگزار کنیم. نفراتی که شانس مدال دارند قطعا به این مشابقات اعزام خواهند شد و اینطور نیست که حتما نفرات برتر مسابقات قهزمانی کشور به رقابت‌های جهانی اعزام شوند.

Share