رییس کمیته داوران پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان رشت خبر داد:

حضور ۲ داور و یک ورزشکار گیلانی در مسابقات پاورلیفتینگ بین قاره ای در آفریقای جنوبی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با افزایش تعداد رشته های قدرتی، تعداد مخاطبان و علاقمندان به آن ها در برخی رشته ها روند نزولی به خود گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با افزایش تعداد رشته های قدرتی، تعداد مخاطبان و علاقمندان به آن ها در برخی رشته ها روند نزولی به خود گرفت. پاورلیفتینگ یکی از رشته های ورزشی قدرتی است که اگرچه در سال های اخیر از تعداد مخاطبان آن در شهرستان رشت و استان گیلان کاسته شد، اما در سال ۹۵ شاهد برگزاری  منظم مسابقات این رشته ورزشی بوده ایم. تیرماه امسال بود که یک دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی شهرستان رشت برای اولین بار در بخش سنگر برگزار شد و در مهرماه نیز شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی این رشته در بخش لشت نشا خواهیم بود. مسلما برگزاری چنین رقابت هایی در سطح بخش های مختلف و نه فقط در مرکز استان، در اشاعه این رشته و افزایش گرایش جوانان به آن نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. اما باید پذیرفت پاورلیفتینگ هنوز هم در دسته ورزش هایی قرار دارد که کمتر دیده می شود و به نظر می رسد قهرمانان شاخص این رشته ورزشی برای ادامه راه خود به حمایت های بیشتری از جانب مسئولین نیاز داشته باشند. به بهانه اعزام ۲ داور و یک ورزشکار گیلانی به رقابت های بین قاره ای پاورلیفتینگ در کشور آفریقای جنوبی با «شهریار مهریزی» داور بین المللی پاورلیفتینگ و رییس کمیته داوران پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان رشت همکلام شدیم.

۱۶۶۶۱۵_۱۲۱۵۵۹۳۱۱۲۴۵۵۳۳_۴۱۰۲۱۷۲_n۳ نماینده پاورلیفتینگ تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات بین قاره ای گیلانی هستند

داور بین المللی پاورلیفتینگ در مورد حضور ۳ نماینده پاورلیفتینگ گیلان در مسابقات بین قاره ای این رشته گفت: از کشور ایران ۴ نماینده در رقابت های بین قاره ای پاورلیفتینگ در کشور آفریقای جنوبی حضور خواهند داشت که استان گیلان در این بین ۳ نماینده دارد. بدین گونه که آقای جمشید بابایی قانع داور بین المللی و نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان و بنده به عنوان داور و آقای سید رسول حسینی نیز به عنوان ورزشکار در دسته فوق سنگین رده سنی پیشکسوتان به این مسابقات اعزام خواهیم شد. این رقابت ها بیستم اکتبر در واقع اواخر مهرماه در ژوهانسبورگ برگزار می شود و ما نیز ۱۸ اکتبر ابتدا به قطر و از آن جا به آفریقای جنوبی خواهیم رفت. نکته دیگری که باید در این جا به آن اشاره کنم حضور یک ایرانی به نام آقای فرشید سلطانی در راس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیاست که در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور در این فدراسیون عضویت دارند و جالب این که آقای سلطانی جز ۵ نفر اصلی تصمیم گیرنده کل قوانین، مسابقات و برنامه های فنی پاورلیفتینگ دنیا  (IPF) هستند. ایشان می توانند در بحث اعزام های برون مرزی کمک شایانی به ما داشته باشند و امیدوارم با حضور ایشان شرایط بهتری برای حضور ورزشکاران و داوران ایرانی در رقابت های آسیایی و جهانی فراهم شود.

«شهریار مهریزی» در مورد حضور خود در مسابقات برون مرزی در سال های گذشته گفت: در سال های اخیر برای داوری در رقابت هایی همچون مسابقات آسیایی هنگ کنگ در سال ۲۰۰۸، مسابقات قهرمانی آسیا در کشور فیلیپین در سال ۲۰۱۰، تورنمنت قهرمانی گرجستان در سال ۲۰۱۲ و چندین تورنمنت دوستانه در کشورهایی همچون اکراین و ارمنستان حضور پیدا کرده ام. اما حدود ۲ سال بود که زیر نظر مرجع قانونی در رشته پاورلیفتینگ اعزامی از گیلان نداشتیم و بسیار خرسندم که دوباره فرصتی دست داد تا در مسابقات بین قاره ای آفریقای جنوبی حضور پیدا کنیم.

مهریزی در مورد رشته پاورلیفتینگ و وضعیت آن در شهرستان رشت و استان گیلان گفت: پاورلیفتینگ رشته ای قدرتی است که شامل ۳ حرکت اسکوات، پرس سینه و ددلیفت می شود که ورزشکاران به ترتیب برای انجام این حرکات به روی صحنه می آیند و در پایان نیز کسی که در مجموع این ۳ حرکت بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دهد، به عنوان نخست دست پیدا خواهد کرد. در پاورلیفتینگ محدودیت سنی وجود دارد و ورزشکاران در سن بالا هم می توانند با تمرین زیر نظر مربی کاربلد به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند. البته توصیه من این است که ورزشکاران این رشته، حتما در کنار پاورلیفتینگ ورزش هوازی را نیز مد نظر داشته باشند. در مورد وضعیت این رشته در سطح شهرستان رشت و استان گیلان نیز باید بگویم که طی جلسات و صحبت هایی که با آقایان جمشید بابایی نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان و مجید زنجان پرست رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان رشت داشتیم مقرر شد مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بیشتری هم در سطح استان و هم در سطح شهرستان رشت برگزار شود تا شاهد رونق دوباره این رشته باشیم. خوشبختانه در تیرماه یک دوره مسابقات در بخش سنگر برگزار شد و در مهرماه نیز مسابقات دیگری در لشت نشا برگزار می شود و امیدوارم برگزاری چنین رقابت هایی به پیشرفت این رشته در سطح استان کمک کند.

وی در مورد سطح آمادگی سید رسول حسینی، ورزشکار گیلانی حاضر در این رقابت ها هم گفت: ایشان از قهرمانان خوب استان هستند که مدال های زیادی را در کارنامه ورزشی خود دارند؛ البته دو یا سه سالی می شود که آقای حسینی در رقابت های برون مرزی شرکت نکرده اند. اما در یک سال اخیر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر توانایی مهار وزنه ۲۰۰ کیلویی و حتی بالاتر را از خود نشان داده اند. به هر حال امیدوارم ایشان بار دیگر برای کشور ایران افتخارآفرین ظاهر شوند.

رییس کمیته داوران پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان رشت در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما در استان گیلان در رشته پاورلیفتینگ به خصوص در رده سنی پیشکسوتان قهرمانان بسیار خوب و ارزنده ای داریم که هر یک می توانند در مسابقات آسیایی و جهانی افتخارآفرین ظاهر شوند. اما رده سنی جوانان به حمایت های بیشتری نیاز دارد و اگر می خواهیم نسل خوبی در پاورلیفتینگ استان رشد داده شود باید از همین امروز به فکر نوجوانان و جوانان فعال در این رشته باشیم. از نظر وجود داور نیز استان گیلان بسیار غنی است و داوران حاذق و کارکشته ای در سطح استان وجود دارند.

tel final1

Share