امام جمعه سنگر با انتقاد از گرانی:

رییس جمهور تذکر می‌دهد، دستور می‌دهد اما باز می بینیم بازار کار خودش را می کند

حجت الاسلام محمدیان با انتقاد از گرانی در بازار و بالا رفتن اجاره بهاء مسکن گفت: نمی توان برنامه مدون نداشته باشیم و فقط دستوری عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲۷ خرداد) به سالگرد شهادت «مصطفی چمران» در هفته پیش رو اشاره و اظهار کرد: کسیکه در توصیف حضرت امام (ره) یک معلم متعهد و یک عالم و مبارز پرهیزکار نام گرفت.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه شهید «چمران» عارف بود و الگویی برای اهل علم است چرا که وی علم را بالی برای قرب به پروردگار خویش قرار داد.

وی گفت: شهید چمران در زمانه‌ای که گاهی علم حجاب اکبر و گاهی وبال و مانع عروج و سلوک انسان است توانست آنرا برای رسیدن به پروردگار متعال و رضوان و مغفرت الهی استفاده کند–

محمدیان در ادامه سخنانش به بالا رفتن اجاره بهاء مسکن و حتی بعضی از کالاها آنهم به شکل افسار گسیخته اشاره کرد و افزود: بعضی جاها ممکن است از برخی از افراد صداهایی بلند شود که چه بسا خودشان مسببان وضع موجود هستند و هنوز مانده تا خرابکاری‌های بعضی از آن‌ها اصلاح شود، بعضی پیش‌خوری‌هایی که صورت گرفت و خرابکاری‌هایی که رخ داد که تکلیفشان روشن است.

وی ادامه داد: اگر از آن‌ها حرفی می‌شنوید باید به حسن نیت آن‌ها شک کرد، چون امورات به دست آن‌ها بود و همه مشاهده کردیم، اما ما به حسن نیت رییس جمهور خودمان شکی نداریم، در این سفرهای استانی و حضور در بین مردم و تلاش برای رفع مشکلات را می‌بینیم، چیزی که در دوره قبل نمی‌دیدیم.

محمدیان با قدردانی از زحمات رییس جمهور بیان کرد: اما چیزهایی که در بازار می‌بینیم و مسئله اجاره بهاء از گذشته تا کنون بر می‌گردد چون هیچوقت برای مسکن و اجاره بهاء یک برنامه مدون و جامع نبود و اگر هم بود در دولت‌های گذشته جدی گرفته نشد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان برنامه‌ای نداشته باشیم و فقط دستوری عمل کنیم و بگوییم ۲۵ درصد مثلا اجاره بهاء نباید بالا برود ولی آنچه که مشاهده می‌کنیم غیر از این است.

محمدیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در زمینه خودرو تذکر دادند، گلایه کردند و دیدیم که چند روز بعد باز قیمت خودرو بالا رفت، رییس جمهور تذکر می‌دهد، دستور می‌دهد اما باز می‌بینیم بازار کار خودش را می‌کند.

وی اظهار کرد: اینها نشان می‌دهد که بازار دست ما نیست و عده‌ای هستند که بنا بر تجری گذاشته اند، و نوع نظارت‌ها هم به گونه‌ای است که هر چقدر نیرو بگذارید تا مغازه‌ها را رصد کنید، باز کم است، شما باید بروید به سر منشاء‌ها نظارت کنید.

محمدیان گفت: این بازاریاب‌ها که عاملان فروش هستند به کاسب می‌گویند این میزان کالا را بخر چون قرار است ۱۰-۱۵ روز دیگر همین کالاها افزایش یابند و… این نشان می‌دهد که باید از جای دیگر کار نظارت را انجام داد.

وی اذعان کرد: از سبد مخارج خانوار در همه دنیا برای مسکن یک میزانی قرار داده اند، در همین کشورهای همسایه ما این میزان ۲۵درصد است اما در ایران ۶۰ درصد می‌باشد و سبد مخارج خانوار برای مسکن و اجاره بهاء گذاشته شده و این افراد با ۴۰درصد چگونه می‌خواهد زندگی کند و امورات خود را بگذراند.

محمدیان از نمایندگان خواست لایحه سه فوریتی برای مجلس بفرستند و ادامه داد: افسار گسیختگی افتخار نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بخش سنگر گفت: سنگر از نظر تعدد دام چه به شکل صنعتی و چه سنتی قابل توجه است و چیزی که در حال حاضر مدتی این دامداران را اذیت می‌کند مسئله خوراک دام است.

محمدیان تصریح کرد: گرچه قیمت‌های خوراک دام افزایش پیدا کرده اما با کمبود دام هم مواجه هستیم، قبلا ۱۰تن به عاملان فروش می‌دادند و حالا ۲تن به بعضی از عاملان فروش می‌دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکسری کارتهای دام گذاشته‌اند اما باید نسبت به کشاورز و دامدار و مردم نگاه حمایتی داشته باشیم نه اینکه نگاهمان سودی و منفعتی باشد، زیرا مثلا این اعتباری که قرار داده‌اید با ۱۸درصد سود گذاشته اند، که به ضرر دامدار است.

وی با تاکید بر ضرورت چتر حمایتی برای قشر کشاورز و دامدار گفت: این میزان خوراکی که به بازار می‌دهند، کم است و دامداران ما متضرر شده‌اند و تمام سرمایه‌شان چند تا دام است و همین را مجبورند زیر قیمت در بازار بفروشند.

محمدیان در ادامه به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و افزود: مدیریت فضای مجازی حتی در کشورهای دیگر هم که برای خیلی‌ها مدینه فاضله است انجام می‌شود ولی ما می‌بینیم در این شبکه‌های نمایش خانگی سریال‌ها و فیلم‌هایی می‌سازند که بر چهره عفاف و حجاب و اخلاق و ادب پنجه می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از اولین کسانی بودند که موافق ورود اینترنت بودند و فرمودند اینترنت ابزار خوبی برای پیشرفت است، اظهار کرد: ایشان همان موقع هم متذکر شدند و اکنون هم تاکید دارند که باید این تکنولوژی مدیریت شود ولی الان می‌بینیم، شکستن باورهای دینی و اعتقادی و اخلاقی و… در این فضا افتخار شده است.

وی بیان کرد: یکی از علائم در آخرالزمان این است که معروف منکر و منکر، معروف می‌شود و به منکر خودشان افتخار می‌کنند.

امام جمعه سنگر افزود: اگر کمیته‌های نظارت در وزارت ارشاد هست خواهشا یک نظارت خوبی انجام شود و یک مصاحبه عقیدتی از آن‌ها بگیرید چرا که بعضی از این فیلم‌هایی که می‌بینیم ارزش‌ها را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: فضای اینستاگرام و… هم که با وارد کردن کودکان و بازی گرفتن آن‌ها برای چندین هزار فالور بیشتر ناموس فروشی می‌کنند و… تا یک پولی در بیارند و این همه رها بودن درست نیست.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس فرمودند اگر دیدید منفعت جامعه در چیزی است محکم سر حرف خودتان بایستید و مدیریت کنید.

محمدیان خاطرنشان کرد: این شکل و سیاقی که مشاهده می‌شود در خور یک جامعه دینی و اسلامی نیست و ته این جاده‌ای که بعضی‌ها فکر می‌کنند هر چه رها بودن بهتر است را می‌توانید در اخلاق و بنیان خانواده‌ها در غرب ببینید.

Share