در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح شد؛

رونق اقتصادی گیلان با استفاده از ظرفیت‌های  بنادر | ارتقای ایمنی بندری و دریایی در انزلی در دستور کار

یونسی اهمیت و مدیریت لایروبی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه بندر انزلی در مجاورت تالاب است، رسوب‌گذاری در آن بالا بوده و باید آن را مدیریت کنیم تا با ایجاد عمق مناسب شرایط برای خدمات دهی به کشتی‌ها با آبخور بالا فراهم گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد اسحاقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، اظهار کرد: عدالت محوری و فساد ستیزی یکی از ارکان مهم در دولت سیزدهم است.

رونق اقتصادی گیلان با استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طرحی را در راستای مردمی‌سازی و پرداخت عادلانه یارانه‌ها به مرحله اجرا رساند، افزود: میدان داری مردم با پیشتازی جوانان برای اقامه عدل و قسط از دیگر ارکان مهم در دولت سیزدهم است.

اسحاقی تصریح کرد: سومین مورد مهم دولت سیزدهم است که همه مدیران و مسئولان باید بدانند دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه خانواده مداری از دیگر ارکان مهم دولت است، افزود: در قوانین و مقررات و ضوابط به این مقوله پرداخته شده است.

اسحاقی با تاکید بر اینکه ما ماموریم و مسئول و باید شبانه روز برای رفاه حال مردم تلاش کنیم، گفت: بنادر ظرفیت خاصی در استان گیلان دارا می‌باشد و باید با استفاده از این ظرفیت خوش بدرخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در پایان خواستار لایروبی هر چه سریعتر بندر آستارا شد و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بنادر استان باید تمام شرایط لازم برای رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

برای جذب کالا، ترانزیت و سرمایه‌گذار در بنادر گیلان برنامه داریم

حسین یونسی خمسی در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه راه اندازی دانشگاه دریانوردی را مورد پیگیری قرار دارد، اظهار داشت: طبق آمار گیلان جزو ۳ استانی است که بیشترین دریانورد را به صنعت کشتیرانی وارد می‌کند.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری‌هایی که از دانشگاه‌های پایتخت داشته سعی بر آن داریم که دانشگاه دریانوردی در مقطع کارشناسی برای کشتی‌های اقیانوس‌پیما در استان گیلان راه اندازی و به بهره برداری برسد تا جوانان گیلان و شمال کشور برای ادامه تحصیل از آن بهره‌مند شوند.

یونسی با بیان اینکه ارتقای ایمنی دریایی و بندری یکی از شاخص‌های مهم در همه بنادر جهان است، خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سوانح به دلیل بارگیری نامناسب رخ می‌دهد و این مساله را حتی در پیشرفته‌ترین بنادر شاهد هستیم، تصریح کرد: تلاش داریم این مساله را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به گام برداشتن در راستای منویات رهبر کبیر انتقلاب و تحقق شعار سال متذکر شد: رونق اقتصادی برای ما بسیار مهم است و بازاریابی گسترده‌ای در حوزهای مربوطه از جمله جذب کالا، کشتی، ترانزیت و سرمایه‌گذار خواهیم کرد زیرا اعتقاد داریم فعالیت اقتصادی باید ریشه‌ای انجام شود و در این زمینه باید جهادی کار کنیم.

یونسی اهمیت و مدیریت لایروبی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه بندر انزلی در مجاورت تالاب است، رسوب‌گذاری در آن بالا بوده و باید آن را مدیریت کنیم تا با ایجاد عمق مناسب شرایط برای خدمات دهی به کشتی‌ها با آبخور بالا فراهم گردد.

Share