دادستان مرکز گیلان:

راه‌اندازی ۱۴ تصفیه‌خانه توسط علوم پزشکی گیلان شایسته تقدیر است

دادستان مرکز گیلان با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه‌اندازی ۱۴ تصفیه‌خانه‌ بیمارستانی، اظهار داشت: ما در مدیریت پسماند و ورود آلاینده‌ها به رودخانه‌های رشت نیازمند یک مدیر جهادی هستیم نه اینکه مدیران ما فقط مشکلات را تبیین کنند و بشمارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وبدا؛ مهدی فلاح میری، دادستان مرکز گیلان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت آلایندگی رودخانه‌های رشت در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روشن بودن وضعیت دو رودخانه رشت، اظهار کرد: حجم آلودگی رودخانه‌های رشت کاملاً مشخص بوده و به‌هیچ‌وجه این رودخانه‌ها مشکلات اعتباری ندارند.

وی با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه‌اندازی ۱۴ تصفیه‌خانه‌ بیمارستانی، افزود: ما در مدیریت پسماند و ورود آلاینده‌ها به رودخانه‌های رشت نیازمند یک مدیر جهادی هستیم نه اینکه مدیران ما فقط مشکلات را تبیین کنند و بشمارند.

دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه سیاست ما حمایت از مدیران کارا و جهادی است، گفت: علیرغم درگیر بودن دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیماری کرونا، در ۱۴ بیمارستان استان، تصفیه‌خانه راه‌اندازی شده است، کار این مدیران شایسته تقدیر بوده و باید حمایت شوند.

دکتر فلاح میری از رها شدن فاضلاب انسانی در رشت به‌ویژه در رودخانه‌ها انتقاد کرد و گفت: به سبب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، این فاضلاب‌ها در محیط پیرامونی رهاشده و ما شاهدیم که مدیران و متولیان در جلسات می‌نشینند و صرفاً گزارش ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی ایجادشده در برخی از نواحی صنعتی گیلان، خاطرنشان کرد: این مشکلات ممکن است نشات‌گرفته از فشار های سیاسی و یا دیگر عوامل باشد، ازاین‌رو باید دادستان‌ها به‌عنوان حامی حقوق مردم با جدیدیت با آن‌ها، برخورد کنند.

دادستان مرکز گیلان با تأکید بر اینکه محیط‌زیست باید در برابر آلاینده‌ها بایستد، یادآورشد: ما حامی دستگاه‌هایی هستیم که در برابر ورود آلاینده‌ها می‌ایستند و حقوق مردم و آیندگان را حفظ و استیفا می‌کنند.

دکتر فلاح میری همچنین از عدم راه‌اندازی تصفیه‌خانه در مسکن مهر، برخی از هتل‌های بزرگ در شهر رشت، رها شدن فاضلاب‌های شهری در رشت به‌شدت انتقاد کرد.

دادستان مرکز گیلان در پایان با بیان اینکه ۳۷ پرونده آلاینده‌ای محیط‌زیست در استان وجود دارد، تصریح کرد: باقوت و قدرت علیرغم اینکه سیاست ما کمک و مساعدت است، در برابر سو استفاده گران خواهیم ایستاد و اجازه تخریب محیط‌زیست را به‌هیچ‌وجه نمی‌دهیم.

Share