آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

دومین مرحله آبگذاری اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان آغاز شد

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان از دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر از صبح امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی میرزایی با اعلام این خبر گفت: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق مرکزی استان شامل شهرستانهای رشت و خمام از امروز به مدت ۸ روز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از آبگذاری ۸ روزه کانال چپ سد سنگر، آب این کانال به مدت ۴ روز قطع خواهد شد.

میزرایی یادآور شد: آب کشاورزی کانال راست سد سنگر ((مربوط به اراضی شالیزارهای شرق استان گیلان) نیز از صبح روز ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز شده و طبق برنامه از تاریخ آبگذاری ۸ روز ادامه و سپس ۴ روز قطع خواهد گردید.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری، شهروندان به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تأسیسات آبیاری جدا خودداری کنند.

وی ضمن تأکید به کشاورزان مبنی بر رعایت تقویم زراعی و هماهنگی فعالیت‌های زراعی‌شان با تقویم آبگذاری کانال‌ها، اظهار داشت: هر گونه تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی نیز، به عموم کشاورزان عزیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

Share