شهردار رشت در نشست با قرارگاه خاتم الانبیاء؛

استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم در ابر پروژه‌های شهری | ساماندهی رودخانه‌ها با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء

سید امیر حسین علوی، شهردار رشت در جلسه با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: شهرداری رشت قصد دارد از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء در اجرای ابر پروژه‌های شهری استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی، شهردار رشت در نشست با قرارگاه خاتم الانبیاء به منظور اجرای پروژه‌های شهرداری، اظهار داشت: پروژه رینگ ۹۰ متری اهمیت بسیار بالایی برای شهرداری داشته و روی اجرای آن تاکید داریم.

شهردار رشت با بیان اینکه در گذشته فاز یک پروژه رینگ ۹۰ متری تا مسکن مهر بوده و در حال حاضر از میدان گیل تا جاده لاکان امتداد پیدا کرده است، عنوان کرد: شهرداری رشت تصمیم دارد تا این پروژه ۸۰۰ میلیاردی را در چهار فاز و در یک بازه زمانی مشخص سه تا چهار سال به انجام برساند.

علوی با اشاره به اینکه شهرداری رشت به واسطه توانمندی قرارگاه خاتم الانبیاء روی استفاده از ظرفیت قرارگاه برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری تاکید دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده اجرای سایر پروژه‌های شهری را هم با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز نمائیم.

وی تملک ۲۵ هکتار از اراضی وزارت جهاد کشاورزی و تلاش شهرداری رشت برای در اختیار گرفتن رایگان این اراضی جهت اجرای پروژه رینگ ۹۰متری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم قرارگاه هم در این زمینه و هم در موضوع متصرفین غیرمجاز در مسیر طرح رینگ ۹۰ متری با شهرداری رشت همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

شهردار رشت تامین نقد منابع مالی را علت سوم اصرار شهرداری رشت برای مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه رینگ ۹۰ متری اعلام کرد و افزود: تفاهم نامه قبلی شهرداری رشت و قرارگاه خاتم به غیر از مبحث رودخانه با عجله تدوین شده بود و قصد داریم فرآیندها به گونه‌ای پیش برود که این حضور پررنگتر و مستمر شود.

علوی تصریح کرد: با توجه به قول رئیس جمهور در مورد تخصیص اعتبار برای نجات رودخانه‌های شهر رشت و با تحقق این امر بدون شک ساماندهی رودخانه‌ها که در بخشهای مختلفی نظیر فاضلاب، جداره سازی، آزادسازی و ایجاد فرصتهای گردشگری در حاشیه رودخانه‌ها تعریف شده به عنوان یکی دیگر از ابر پروژه‌های مدیریت شهری رشت نام بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تمام تلاش خود را برای تامین نقدی پروژه رینگ ۹۰ متری انجام می‌دهد، اذعان کرد: شهرداری رشت برای کمک به روند تامین مالی پروژه می‌تواند املاک دارای ارزش افزوده را در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء قرار دهد.

شهردار رشت ابراز داشت: کلیه مباحث حقوقی پروژه رینگ ۹۰ متری صرفا توسط شهرداری رشت پیگیری خواهد شد و از این بابت به قرارگاه خاتم الانبیاء اطمینان خواهیم داد.

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز در این جلسه مواردی را بیان داشت و ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در پروژه رینگ ۹۰ متری گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با توجه به تجربیاتی که در کل کشور کسب کرده مشکلی در حوزه اجرای پروژه‌های شهری ندارد و از حیث نیروی انسانی، تامین منابع مالی و ماشین آلات هم در وضعیت مناسبی به سر می‌برد.

Share