با حضور جمعی از مسئولان؛

برگزاری رویداد کار – آیین کج چینی در شلمان | نوغان و ابریشم به برند لنگرود تبدیل شود

سید مصطفی فاطمی در حاشیه رویداد کار – آیین کج چینی در لنگرود، از راه اندازی کمیته های ملی گردشگری و میزهای تخصصی در شهرهای گردشگرپذیر کشور خبر داد و اظهار کرد: پتانسیل و قابلیت انواع گردشگری در ایران احصا و شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رویداد کار – آیین کج چینی در روستای خالجیر شلمان لنگرود در راستای ارتقای کمی و کیفی صنعت نوغان برگزار شد.

در همین راستا مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، استان گیلان و شهر لنگرود را از دیرباز مورد توجه صنعت نوغانداری دانست و بیان کرد: نوغانداری باید به عنوان فرهنگ بومی معرفی شود لذا با مساعدت مقامات استانی و شهرستانی آماده ثبت جشنواره نوغانداری لنگرود در تقویم ملی جشنواره های گردشگری هستیم.

فاطمی، با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر رفع معضل زباله در شمال کشور، خاطرنشان کرد: ساختمان تاریخی مرکز نوغانداری شلمان می تواند به مرکز گردشگری با رویکرد نوغان و یا موزه نوغان تبدیل شود، زیرا نمونه این بناها در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی به مرکز گردشگری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه لنگرود می تواند به پایتخت نوغانداری کشور تبدیل شود و گردشگر تخصصی جذب کند، متذکر شد: نوغان و ابریشم باید به برند لنگرود و شلمان تبدیل شود و لذا به دنبال ثبت ملی نوغانداری هستیم که زمینه ساز توسعه گردشگری و بوم گردی و صنایع دستی با تم نوغان و ابریشم است.

 

Share