بررسی عملکرد دستگاه سنگ شکن

شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می نماید.

 

سنگ شکن کوبیت به عنوان یکی از سنگ شکن های محبوب است که در دسته انواع سنگ شکن های ضربه ای قرار می گیرد. خرید قطعات سنگ شکن  به عنوان تجهیزات معدنی صورت می گیرد که برای کارایی بهتر در فرایند فرآوری مواد معدنی، سنگ معدن، تولید شن و ماسه نسبت به دیگر سنگ شکن ها انجام می گیرد. مهم ترین مزیت سنگ شکن کوبیت دانه بندی استاندارد و چند ضلعی بودن دانه ها است. قطعات سنگ شکن کوبیت به سادگی قابل تعویض می باشند و تعمیر و نگهداری این سنگ شکن به راحتی انجام می شود. امروزه با توجه به تقاضای افراد مراکز زیادی اقدام  به فروش انواع سنگ شکن هیدروکن و سنگ شکن فکی می نمایند.

ویژگی قطعات سنگ شکن

  • توانایی بالای خرد کردن
  • قابلیت تعمیر در محل نصب
  • قابلیت تنظیم کردن چکش کوبیت ۱۲۰ و چکش کوبیت ۱۸۰
  • قابل تنظیم کردن سندان کوبیت ۱۲۰ و سندان کوبیت ۱۸۰

انواع قطعات سنگ شکن

  • سنگ شکن فکی: انواع شانه فک ثابت و متحرک، ماردون، توگل ریخته گری شده و آهنی و …
  • سنگ شکن هیدروکن: کانکیو منتل، بوش برنجی و …
  • سرند ویبراتوری: انواع شافت از جنس ck45، انواع لوله محور و فلنج، انواع یاتاقان سرندی، لنگر، پولی و …
  • نوار نقاله: انواع لاستیک معمولی و آاجدار، انواع رولیک و پایه رولیک، انواع گیربکس و دینام
  • فروش انواع قطعات ریخته گری فولاد، چدن، فولاد منگنز، مصرفی فک، کوبیت، ماسه ساز، بالمیل، هیدروکن و …

تعویض لوازم یدکی سنگ شکن ها

تعویض قطعات سنگ شکن کار راحتی نمی باشد و لوازم یدکی سنگ شکن از تنوع زیادی در بازار برخوردار می باشند. تنها لازم است تا قطعه خراب را پیدا نمایید و سپس اقدام به خرید همان قطعه نمایید. مثلا یکی از قطعاتی که داخل سنگ شکن کوبیت یا ضربه‌ ای می بایست تعویض گردد، چکش‌ ها می باشند. چکش‌ها اغلب با سنگ ‌ها برخورد دارند و بعد از گذشت مدتی با سایش مواجه می شوند که موجب کاهش کارایی سنگ شکن می شود. برای رفع این مشکل تنها نیاز می باشد همان قطعه را با قطعه جدید تری جایگزین نمایید.

سنگ شکن هیدروکن چیست؟

سنگ شکن هیدروکن در معادن و کارخانه‌ های مختلفی کاربرد دارند. قطعات هیدروکن که در برگیرنده قطعات سازنده دستگاه هیدروکن و چندین قطعه هستند جهت هماهنگی با یکدیگر در فعالیت می باشند که می توان هر کدام را به صورت جداگانه تهیه نمود. سنگ شکن ثانویه هیدروکن جهت تولید شن و ماسه در ابعاد مختلف کاربرد دارد و حجم تولید فرآورده در این دستگاه، بیشتر از دستگاه‌های سنگ شکن دیگر خواهد بود.شایان ذکر است که سنگ شکن هیدروکن مدل  مخروطی می باشد و اغلب به عنوان سنگ شکن اولیه کاربرد دارند. سنگ شکن مخروطی هیدروکن برای خرد کردن مواد سخت غیر چسبنده  و خشک همچون شن و ماسه، سنگ آهن، سنگ مس و سنگ های معدنی دیگر کاربرد دارد که عمل خردایش در این دستگاه با باز و بسته شدن فاصله ی دهانه دستگاه  انجام می شود.

انواع سنگ شکن هیدروکن

 این دستگاه به‌ عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه معرفی می گردد. دستگاه هیدروکن با اعمال فشار بر روی سنگ و بار ورودی، به تغییر سایز کمک می نمایند. بار ورودی در فاصله بین دو قطعه مهم هیدروکن به نام‌ های منتل و کانکیو قرار می گیرد و  زیر فشار خرد می گردد. در این نوع سنگ ‌شکن به علت ارتباط بسیار زیاد بار ورودی با قطعات دستگاه می بایست جنس دستگاه به گونه ای باشد که بالاترین مقاومت در برابر سایش را داشته باشد. فولاد منگنزی مولیبدن‌ دار بیشترین ماده مصرفی در قطعات هیدروکن محسوب می شود.

ویژگی سنگ شکن هیدروکن

  • قابلیت سنگ شکن اولیه و ثانویه
  • قابل استفاده در مکان‌های گرم و خشک به علت سیستم روغنی مخصوص
  • حمل و نقل آسان به دلیل وزن پایین
  • به دلیل سیستم خاص داخلی هزینه تعمیر و نگهداری پایین می باشد.
  • برای تولید‌های انبوه مفید ظرفیت بسیار بالایی دارد .
  • بدنه آن ازفولاد منگنز دار می باشد که باعث مقاومت بالای آن شده
  • تنظیم دهانه ورودی به وسیله سیستم هیدروست

سنگ شکن سوپریور

سنگ شکن سوپریور از دو مخروط ناقص عمودی برخوردار می باشد که  یکی در داخل دیگری قرار دارد. راس قشر خارجی آن ها به جهت پایین و راس قسمت داخلی به طرف بالا می باشد. پوسته خارجی ثابت و پوسته داخلی باعث حرکت دورانی در داخل آن می شود.به طور کلی محور مرکزی حرکت دورانی کامل نداشته و در واقع به شکل خارج از مرکز به محور سنگ شکن متصل می گردد. در نهایت محور مرکزی ضمن حرکت دورانی از حرکت ژیراسیون نیز برخوردار است.

به علت بزرگ بودن دهانه ورودی بار به عنوان سنگ شکن اولیه نیز کاربرد دارد. ازتفاوت سنگ شکن سوپریور با سنگ شکن مخروطی می توان به  پوسته بالایی دستگاه تاپ شل  آن اشاره نمود. در سنگ شکن ژیراتوری این قسمت کاملاً متفاوت می باشد و از ارتفاع بیشتری برخوردار هست. این موضوع منجر به آن شده تا دهانه ورودی سنگ شکن بزرگ تر طراحی شود  و ضمن اینکه سنگ های بزرگ تر ورود داشته باشند و در نهایت ظرفیت تولید نیز افزایش پیدا کند.

امروزه با توجه به رشد صنعت نیاز افراد به لوازم صنعتی  و به روز افزایش یافته است. بنابراین مراکز زیادی اقدام به تولید و فروش و خرید قطعات سنگ شکن و سنگ شکن هیدروکن می نمایند. ماکان سنگ شکن یکی از مراکز معتبر می باشد که در این خصوص فعالیت دارد. شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می نماید.

Share