نماینده مردم سنندج تاکید کرد؛

افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان با گرانی‌ها تناسبی ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن ابراز نگرانی از عدم تناسب هزینه‌های خانوار با درآمدهای آنها، گفت: مجلس از هر اقدامی که به تقویت حقوق کارمندان و بازنشستگان منجر می‌شود، حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بدیهی است، رسیدگی جدی به وضعیت اقتصادی مردم باید یکی از اولویت‌های اصلی دولت باشد، گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت هزینه‌های خانوار با درآمدها تناسبی ندارد، باید بین افزایش حقوق کارمندان و بازنشسستگان و نرخ تورم، تناسبی باشد بطور مثال افزایش ۱۰درصدی حقوق با تورم ۴۰ درصدی به معنای کاهش قدرت خرید مردم است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: کارمندان و بازنشستگان در سال جدید هر روز می‌شنوند، قیمت اقلام خوراکی، نرخ خدمات حمل و نقل و… تا مواد شوینده با افزایش ۲۰ الی ۴۰ درصدی و حتی بیشتر روبرو می‌شود و در مقابل میزان حقوق دریافتی‌شان تا پایان سال حدود همان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، این موضوع قابل تامل است. چرا که این روند تامین معیشت اکثر خانوارها را با دشواری روبرو می‌کند.

وی تاکید کرد: امیداورم دولت راهکاری را اتخاذ کند چرا که افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان با میزان گرانی‌ها تناسبی ندارد.

فرشادان بیان کرد: متاسفانه بحث تامین مسکن، بسیاری از خانوارها را مشکلات جدی روبرو کرده و در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف پرداخت اجاره بها می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: علاوه بر لزوم تقویت معیشت خانوار کارمندان و بازنشستگان، باید وضعیت معیشتی خانوارهای تحت پوشش و کم درآمدها و رفع فقر مورد توجه جدی قرار بگیرد. مجلس از هر اقدامی که به تقویت حقوق کارمندان و بازنشستگان منجر می‌شود، حمایت می‌کند. /

Share