پس ازخشک شدن شالیزارها

استمداد شالیکاران دریاسری از مسوولان برای کم آبی با حضور مقابل فرمانداری لنگرود

کشاورزان دریاسری به دلیل کم آبی و خشک شدن شالیزارها جلوی فرمانداری شهرستان لنگرود حضور یافته و از مسوولان کمک خواستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، کشاورزان دریاسری از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود به دلیل کم آبی و خشک شدن شالیزارهایشان جلوی فرمانداری شهرستان لنگرود حضور یافته و از فرماندار خواستند مشکلاتشان را بشنود و برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشد.

بر اساس موافقت فرماندار لنگرود، تعدادی از کشاورزان به نمایندگی از سایر افراد به همراه اعضا شورا و دهیار دریاسر با جلالی فرماندار این شهرستان دیدار و مشکلات کم آبی شالیزارهایشان را بیان کردند.

در پایان این دیدار مقرر شد از پس فردا سه شنبه ۳۱ خرداد به مدت ۲ روز آب کانال اصلی بطور مستقیم بسمت شالیزارها و کانال‌های دریاسر باز شود.

سیدهاشم میرحسینی دادستان عمومی و انقلاب لنگرود هم در نامه‌ای به روسای جهاد کشاورزی و امور آب این شهرستان گفت:

با عنایت به اینکه کاهش بارندگی‌ها موجب کم آبی در برخی از شالیزارهای شهرستان لنگرود شده و این امر موجب نگرانی کشاورزان قشر زحمتکش که در تولید وتامین مواد غذایی نقش به سزایی دارند و در راستای پیشگیری از وقوع جرم برخورد با افراد سود جو و فرصت طلب که باعث تضییع و اتلاف آب میگردند مقرر است با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ‌های موجود برای تسهیل در روند آب‌رسانی با سرکشی مستمر و اعزام کارشناسان خبره یا نماینده مجرب به مناطقی که با تنش آبی مواجه می‌باشند با همکاری مرجع انتظامی نسبت به مدیریت و توزیع عادلانه آب اقدام وموانع اختلال در امر آب‌رسانی مرتفع ومراتب بلافاصله به این مرجع گزارش گردد.

بدیهی است در صورت تعلل و سهل انگاری و ترک فعل منتهی به سوخت مزارع برابر با قانون برخورد می‌گردد.

بحران آب جدی است و باید اطلاع‌رسانی صحیحی در این زمینه صورت گیرد و هدر رفت منابع آبی، جبران‌ناپذیر و خسارت‌بار است.

Share