مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

از پلمب مراکز درمانی و زیبایی غیرمجاز در گیلان تا افزایش ۵ برابری مجازات جرایم تعزیراتی

مرتضی امینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان اظهار داشت: با مصوبه اخیر سران قوا اختیارات سازمان برای مجازات تا ۵ برابر افزایش یافته و اختیار پلمپ واحدهای صنفی یا توزیعی متخلف را داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان پیش از ظهر روز شنبه (۲۸ اردیبهشت) در جمع اصحاب رسانه با اشاره به این مطلب که مجموعه تعزیرات حکومتی دارای سه صلاحیت مشخص است، گفت: این صلاحیت‌ها در سه حوزه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و ارز، رسیدگی به پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان و حوزه بازار است که شامل پرونده‌های کالا و خدمات می‌شود.

مرتضی امینی با اشاره به اینکه هر آنچه که در حوزه بازار است مربوط به تعزیرات حکومتی است، افزود: در حوزه بازار و بنگاه‌های اقتصادی، رسیدگی به جرایمی چون کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، تبلیغ کالای غیر واقع و…با تعزیرات است.

وی در مورد قاچاق کالا و ارز نیز گفت: تا سال ۹۲ رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و ارز، صلاحیت اولیه آن با دادگاه انقلاب بود و اگر دادگاه انقلاب بعد از گذشت یکماه رسیدگی نمی‌کرد به تعزیرات واصل می‌شد اما در حال حاضر بر اساس قانون صلاحیت اولیه را به تعزیرات حکومتی دادند.

امینی در رابطه با حوزه بهداشت و درمان نیز اظهار داشت: در این حوزه پرونده‌های مربوط به داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پزشکی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با ورود تعزیرات بالغ بر ۱۰ هزار مراکز زیبایی و درمانی غیر مجاز را پلمب کردیم.

داروخانه موظف هستند مسئول فنی داشته باشند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه داروخانه موظف هستند مسئول فنی داشته باشند، گفت: در داروخانه‌ها حضور مسئول فنی الزامی است و اگر نباشد داروخانه تخلف کرده است زیرا مراجعه کنندگان به داروخانه برای حضور مسئول فنی پول پرداخت می‌کنند و در چند ماه گذشته چندین داروخانه را به همین علت پلمب کردیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که از صلاحیت‌ها، مجازات‌ها و اختیارات خود در راستای نظارت بر مراکز، بازار و توزیع در جهت رضایتمندی مردم استفاده کنیم.

امینی با اشاره به اینکه تعامل با رسانه‌ها، صرف انتشار خبر نیست، یادآور شد: این جاده دو طرفه است و دغدغه‌های مردم را به ما منتقل کنی زیرا با مطلع شدن از دغدغه‌های مردم کارها و اولویت‌های سازمان بر همان محور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی و صدور حکم است، افزود: کار نظارت بر عهده ادارات و سازمان‌های مربوطه در حوزه‌های مختلف است و در تعزیرات حکومتی چیزی به عنوان بازرس نداریم.

تعزیرات حکومتی خود را کنترل‌گر بازار می‌داند

امینی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی خود را کنترل‌گر بازار می‌داند، گفت: در نظارت به دستگاه‌های ناظر، ضابطین و کاشف کمک می‌کنیم و سامانه ۱۳۵ تعزیرات در راستای همین کمک است.

وی با اشاره به این مطلب که در استان گیلان یکی از موضوعات مهم بحث قاچاق چوب است، افزود: در حال حاضر این موضوع در گیلان و استان‌های شمالی بسیار افزایش یافته است و بیشترین گزارش‌های مردمی برای قاچاق چوب است.

امینی ادامه داد: در سال گذشته ۴ هزار پرونده داشتیم که از این تعداد ۲ هزار پرونده برای قاچاق چوب بوده است، در گذشته برای قاچاق چوب جزای نقدی در نظر گرفته شده بود اما با تصمیم گیری‌های صورت گرفته و اصلاحیه‌های قانون صورت گرفته به جز جریمه نقدی تعلیق گواهینامه فرد متخلف و صبط خودرو وی نیز اضافه شد.

مجموعه تعزیرات حکومتی مجموعه چابکی است | اختیارات سازمان برای مجازات تا ۵ برابر افزایش یافته است

وی با بیان اینکه از شاخص‌های مهم تعزیرات حکومتی سرعت در رسیدگی پرونده‌ها است، افزود: مجموعه تعزیرات حکومتی مجموعه چابکی است و رسیدگی‌ها کمتر از ۱۰ روز انجام می‌شود.

امینی ادامه داد: با مصوبه اخیر سران قوا اختیارات سازمان برای مجازات تا ۵ برابر افزایش یافته و اختیار پلمپ واحدهای صنفی یا توزیعی متخلف را داریم.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی در مورد مبلغ ورودی‌های امکان تاریخی و گردشگری ورود کرده است، گفت: در حال حاضر به ورودی‌های اماکن مختلف ورود کردیم که بر چه اساسی رقم‌ها انتخاب و دریافت می‌شود.

برای جلوگیری از قاچاق مرغ چندین بار ورودی‌های رودبار بسته شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در مورد تولید و توزیع مرغ در گیلان گفت: برای جلوگیری از قاچاق مرغ چندین بار ورودی‌های رودبار بسته شد و در حال حاضر کمبود مرغ در استان نداریم.

وی در مورد کم فروشی در حوزه نانوایی‌ها هم اظهار کرد: بحث کیفیت نان بر عهده جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه است اما بحث نظارت در بخش کم فروشی‌ها تعزیرات حکومتی اقدامات موثری انجام داد و از زمان آغاز اصلاحات اقتصادی، نانوایی‌های متعددی پلمپ شدند و برای مجازات آنها سهمیه آن نانوایی قطع یا به نانوایی مجاور انتقال پیدا کرد.

امینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون در گشت‌های مشترک ۵۴۷ اکیپ داشتیم، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۱۳۹ بازرسی انجام شده است و در رسیدگی به قاچاق کالا در حوزه بهداشت و درمانی، کالا و خدمات تاکنون ۱۰ هزار و ۱۵۵ پرونده تشکیل شدن که از این میزان ۹ هزار ۵۲۶ پرونده مختومه شده است.

امینی افزود: استان گیلان رتبه اول گشت‌های مشترک درکشور در سه ماهه اول سال را بدست آورده است و نیز چندین سال رتبه اول در بخش نظارت را دارد.

Share