مجمع نمایندگان گیلان؛

احداث پروژه مرکز قلب تالش متوقف شد | اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز درمان بستر زیباکنار 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عدم دخالت وکلای مجلس در انتصابات، افزود: من در عزل و نصب هیچ مدیری دخالت نمی‌کنم اما نظر مشورتی خود را حتماً مطرح می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بررسی عمده ترین اولویتها و چالشهای مرتبط با حوزه ی ساخت مسکن، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و راهسازی گیلان در دستور کار نشست اعضای مجمع نمایندگان با مدیران این حوزه ها در گیلان قرار گرفت.

در این نشست که حدود سه ساعت طول کشید، علاوه بر بررسی راهکارهای پیگیری طرح رتبه بندی معلمان در دو بخش ملی و استانی، طرح های نیمه تمام و بالای ۷۵ درصد پیشرفت کار حوزه های راههای بین شهری و روستایی، مسکن، فضاهای آموزشی، مراکز درمانی و بیمارستانها به بحث گذاشته و مقرر شد مدیران هریک از حوزه های چهارگانه ی مذکور گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح های اولویت دارد و الزامات مهم حوزه ی مدیریتی خویش به نمایندگان ارایه کنند تا پیگیری ها در دو برش ملی و استانی از سوی طرفیت به عمل آید.

عقب ماندگی گیلان در طح جهش تولید مسکن

سید علی آقازاده امروز در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان با بیان اینکه علیرغم زحمات مدیران همچنان نگرانی‌هایی در همه حوزه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در اجرای برخی اولویت‌ها در راه و شهرسازی به نظر می‌رسد نتوانسته‌ایم به اهداف تدوین‌شده، برسیم.

نماینده مردم رشت و خمام در خانه ملت با اشاره به پروژه‌های راه ناتمام در استان افزود: راه لوشان به رودبار سال‌ها به‌عنوان یک مطالبه باقی مانده که باید اقدام عاجلی در این رابطه از سوی مسؤولان استانی صورت بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بر لزوم عبرت گیری از مسکن‌سازی در دولت‌های گذشته تأکید کرد و گفت: لازم است ارزیابی دقیقی از عملکرد مسکن‌سازی در گذشته داشته باشیم چراکه همچنان مردم در اجرای مسکن مهر مشکلاتی را دارند و نیازمند پیگیری است.

آقازاده با بیان اینکه در جهش مسکن ما از استان‌های کشور به نظر می‌رسد عقب هستیم، افزود: تهیه زمین و ارتفاع سازی با توجه به اقلیم گیلان باید با دقت صورت بگیرد.

وی با اشاره به مستهلک بودن راه‌ها در استان، بیان کرد: در راهداری نیز با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان مشکلاتی وجود دارد که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ساماندهی سرعتکاه‌ها در راه‌ها بیان کرد: موانعی همچون سرعت‌گیر و سرعت کاه در برخی از راه‌ها باید برداشته و در برخی از نقاط باید گنجانده شود تا مردم در کنار حفظ ایمنی، آرامش خاطر نیز داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین اشاره‌ای به اقدامات انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد و افزود: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان رغبت مردم به بیمارستان‌های دولتی کم است و باید تلاش‌ها در این جهت بیشتر شود.

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز درمان بستر زیباکنار 

ابراهیم نجفی اسپیلی با اشاره به استفاده از ظرفیت نمایندگان در اعتبارات، اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ماده ۵۶ وجود دارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید مشخص کند که چه تعداد پروژه با شرایط لازم تخصیص این اعتبار وجود دارد.

وی از تخصیص اعتبارات در اختیار نمایندگان گیلان به بخش درمان در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: ۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز درمان بستر زیباکنار از محل اعتبارات نمایندگان تخصیص یافته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اجرای قانونی رتبه‌بندی فرهنگیان تأکید کرد و گفت: بسیاری از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی قرار دارند و منتظر اجرای این قانونی هستند.

به گفته نجفی اسپیلی، با توجه به بهبود معیشت فرهنگیان با اجرای قانون رتبه‌بندی، انتظار داریم آموزش‌وپرورش با فرهنگیان در بازنشستگی همکاری کند.

وی همچنین بر لزوم تسریع در عملیات اجرای راه‌های روستایی در شهرستان آستانه به‌ویژه عملیات اجرایی راه منتهی به بندرکیاشهر تأکید کرد.

نمایندگان مجلس فرصت دفاع حق مردم استان دارند

مهرداد گودرزوند چگینی امروز در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، با اشاره به اینکه مجلس قوه‌ای قانون‌گذار و ناظر بر حسن اجرای قوانین است، اظهار کرد: تلاش ما تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین کشور است و امیدواریم روند فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که مدافع خون شهدا و رهروان آن‌ها در جهت اعتلای آرمان‌های نظام و میهن باشیم.

وی نشست های هماهنگی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی را سازنده و در جهت رفع چالش‌ها دانست و افزود: تلاش ما در استان به‌عنوان نماینده مردم بررسی موانع و مشکلات و تلاش بر رفع آن‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به عزم مجلس در رفع نقیصه‌های موجود در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان گفت: بررسی چالش‌های پیشرو، تخصیص اعتبارات و نیازمندی‌های استان در موضوعات مختلف از سوی دستگاه‌های اجرای در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد تعامل و ارتباط مستمر نمایندگان با مدیران کل و بیان ضعف‌ها قطعاً در پیشرفت و توسعه گیلان مؤثر است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس فرصت دفاع حق مردم استان دارند و این توان نیز در نمایندگان استان وجود دارد که بتوانند از حقوق مردم استان در خانه ملت دفاع کنند.

پروژه مرکز قلب تالش از سوی راه و شهرسازی متوقف‌شده

حسن محمدیاری، نماینده مردم طالش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت راه‌های روستایی در شهرستان‌های غربی استان، اظهار کرد: سه سال هست که منتظر حل مشکلات راه ماسال به گیلوان علیرغم تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از زمان باقی‌مانده در اجرای طرح‌های آسفالت، افزود: پیش از اینکه تذکرات شفاهی ما منجر به طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی بیانجامد دستگاه‌ها نسبت به پیگیری امور اهتمام بورزند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی امورات و مشکلات باید با یک اشاره حل شود، گفت: ۱۱ رودخانه وحشی در تالش وجود دارد و پل‌های در مسیر رودخانه‌های تالش همیشه آبستن تخریب هستند ازاین‌رو باید اعتبارات پل‌سازی و نگه‌داری آن‌ها در غرب گیلان در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه تالش بعد از رشت به لحاظ کمی و کیفی بزرگ‌ترین حوزه آموزش‌وپرورش استان است، تصریح کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی ما در انتصابات دخالت نمی‌کنیم منتها از منظر مشاور اعلام می‌کنیم این حوزه نیازمند یک مدیر موفق‌تر است و اگر مسئولان آموزش‌وپرورش کسی را سراغ ندارد، ما یک مدیر به شما معرفی کنیم.

نماینده مردم طالش در خانه ملت با بیان اینکه پروژه مرکز قلب تالش از سوی راه و شهرسازی متوقف‌شده و با سرعت کنونی احداث این پروژه احتمالاً حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد، گفت: مسئولان توجه داشته باشند در غیاب این مرکز بیماران باید حدفاصل تالش تا رشت جهت یک تست و یا آزمایش بپیمایند در حالیکه راه و شهرسازی باید در این زمینه اقدام عاجی را در دستور کار خود قرار دهد.

اتفاقی به‌مراتب سهمگین‌تر از مترو پل آبادان در انتظار گیلانیان به‌ویژه شهروندان رشتی خواهد بود

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی از آغاز به کار فعالیت دانشگاه شهید رجایی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه شهید رجایی را مدیرکل آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک امتیاز کشوری جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه در مسکن مهر ما همچنان بحران داریم، افزود: یکی از بحران‌های موجود در مسکن مهر، مسئله آموزش است که مدارس بسیار پرازدحام هستند درحالی‌که یک بخش خصوصی آمادگی احداث مدرسه بزرگ را دارد و نیازمند حمایت است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری و حمایت بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: علوم پزشکی گیلان حرکت‌های بسیار بزرگی را در جهت توسعه و پیشرفت شروع کرده و باید بیشتر به آن کمک شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح در دست احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت، گفت: شرکت ساخت راه و ابنیه وزارت راه مایل به دریافت وام جهت تکمیل این طرح بزرگ است که در صورت بهره‌برداری از آن، این نخستین بیمارستان جنرال در استان خواهد بود.

وی از تکرار فاجعه مترو پل‌ها در گیلان یکی پس از دیگری هشدار داد و افزود: قانون بودجه یک سال اجازه داده تا زمین‌های نسقی بتوانند از خدمات شرکت‌های برق، آب و گاز بهره‌مند شوند اما ما شاهدیم که ساختمان‌های بعضاً چندین طبقه بدون داشتن حداقل استانداردها در حال احداث است که در صورت تداوم این رویه اتفاقی به‌مراتب سهمگین‌تر از مترو پل آبادان در انتظار گیلانیان به‌ویژه شهروندان رشتی خواهد بود.

با تغییر متوالی مدیران مردم راضی نمی‌شوند

سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به تنزل عملکرد مدیران در ساختار اداری کشور، اظهار کرد: شرایط کشور به‌گونه‌ای شده که مدیریت‌ها ضعیف شده و با تغییر متوالی مدیران مردم راضی نمی‌شوند و این نماینده مجلس هست که باید به مردم پاسخ بدهد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عدم دخالت وکلای مجلس در انتصابات، افزود: من در عزل و نصب هیچ مدیری دخالت نمی‌کنم اما نظر مشورتی خود را حتماً مطرح می‌کنم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌ها پاسخ مردم را باید نمایندگان بدهند، گفت: باید صلاحیت، کارایی و توانمندی افراد در مدیریت‌ها ملاک قرار بگیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نماینده مجلس باید حقوق ملت را استیفا کند، افزود: در احقاق حقوق مردم به‌جایگاه خود واقفم و معتقدم در برخی مواقع به‌جای اینکه ما دنبال وزرا باشیم، آن‌ها باید برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم، دنبال ما باشند و پاسخ بدهند.

دلخوش با اشاره به طرح برخی مباحث غیر کارشناسی توسط مسئولان استان، گفت: برخی از ائمه جمعه وقتی مطالبه‌ای را از بخش خصوصی مثلاً در راه‌اندازی دستگاهی دنبال می‌کنند نباید این مطالبات را با بخش دولتی قاطی کنند بلکه ابتدا با نماینده شهرشان مشورت کنند و سپس آن را تریبون خود اعلام کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت به موضوع خشک‌سالی در استان اشاره کرد و افزود: ما نمایندگان نباید بحران آب را از دست بدهیم و نسبت به این موضوع غافل شویم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از راه‌های اصلی استان و وضعیت نامطلوبشان نیز انتقاد کرد و گفت: ورودی استان گیلان از امامزاده هاشم به رشت بسیار وضعیت نامساعدی داشته به‌گونه‌ای که تراکتور هم در آن حرکت نمی‌کند، استدعا داریم این راه را سریعاً اصلاح کنید.

Share