دبیر انجمن صنفی کارگری مخابرات: پول گیلان را بلوکه کردند

هیچ تضمینی وجود ندارد که حقوق پرسنل شرکتی مخابرات استان پرداخت شود!

نیک فهم با اشاره به اینکه ایامی مانند ماه رمضان، عید فطر، روز کارگر که واجب بود پول کارگران پرداخت شود، این پرداخت‌ها انجام نشده، افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که حقوق پرسنل شرکتی مخابرات استان پرداخت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد نیک فهم دبیر انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در مورد مشکلات پرداختی به کارکنان مخابرات گیلان گفت: از هفته گذشته تا الان که پول کارکنان مخابرات کل کشور پرداخت شده، متاسفانه پول گیلان را بلوکه کردند.

نیک فهم با اشاره به اینکه ایامی مانند ماه رمضان، عید فطر، روز کارگر که واجب بود پول کارگران پرداخت شود، این پرداخت‌ها انجام نشده، افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که حقوق پرسنل شرکتی مخابرات استان پرداخت شود.

وی ادامه داد: تا الان هیچ کسی پاسخگو عدم پرداخت حقوق پرسنل شرکتی مخابرات گیلان نشده و تنها بهانه آن‌ها این است که قرار دادهای کارمعین را امضا نشده است که این بهانه غیر قانونی است چون کارکرد ماهیانه‌ای بود و چه قرارداد داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید حقوقش باید پرداخت می‌شد.

نیک فهم افزود: چون ما در دادستانی تعهد کردیم که قراردادها را امضا خواهیم کرد شنبه هفته گذشته همه همکارها قراردادها را امضا کردند اما متاسفانه باز هم تا الان حقوق‌ها پرداخت نشد.

وی در مورد نحوه قراردادها در مخابرات گفت: در سه ماه زمستان سال گذشته قرارداد چون نداشتیم به صورت ضمنی تمدید شد اما وارد فروردین که شدیم باز هم قرارداد نداشتیم اما طبق قانون چون یک دور قرارداد به صورت ضمنی تمدید می‌شود بعد از آن قرار داد دائمی خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارگری مخابرات ادامه داد: چون قرارداد دائمی برای شرکت بار مالی خواهد داشت برای همین اجبار کردند که ما دوباره قرارداد کارمعین که شش ماهه است را امضا کنیم.

وی افزود: براساس رای دیوان عدالت ما قرارداد دائم هستیم اما متاسفانه هر گونه فشاری را بر ما وارد کردند که ما دوباره قرارداد کار معین را امضا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰۰ و ۸۰۰ نفر پرسنل مخابرات حقوق دریافت نکردند و چیزی که الان در حال حاضر پرسنل را اذیت میکندعدم پرداخت حقوق است که متاسفانه هیچ مسئولی در استان پیگیر و پاسخگو این وضعیت نیست.

نیک فهم در ادامه به دیارمیرزا گفت: ۵۱درصد مخابرات خصوصی است و ۴۹ درصد دیگر شامل ۲۰ درصد برای دولت و ۲۹ درصد برای سهام عدالت است. ۵۱ درصد خصوصی برای کنسرسیوم اعتماد مبین است.

وی در مورد اخراج برخی از کارکنان گفت: کسانی که اخراج شدند در واقع فعالین کارگری بودند و جز صنف بودند و بیش از یکسال تلاش کردند تا مطالبات کارگران را بگیرند.

Share