استاندار گیلان در هفتمین روز از شروع به کار بهسازی سراوان؛

همه باید در کنار هم جهت حل معضل چند ده ساله پسماند به شهرداری کمک کنیم

در هفتمین روز از شروع به کار عملیات بهسازی سایت زباله سراوان، اسدالله عباسی استاندار گیلان به همراه سید امیر حسین علوی شهردار رشت، آقازاده نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس، امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، کارگرنیا، شفیعی و شهرستانی از اعضای شورا و دیگر مسئولان استانی و شهری از روند بهسازی سایت زباله سراوان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید میدانی از عملیات بهسازی ، تسطیح، پوشاندن و کنترل شیرابه مخزن زباله سراوان در جمع خبرنگاران؛ مدیریت پسماند را از وظایف شهرداری‌ها عنوان و ثبات مدیریتی در شهرداری رشت را از مولفه های مهم در ساماندهی وضعیت منطقه سراوان بیان کرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان ادامه داد: پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت مصوب شده که یکصد میلیارد تومان تخصیص یافته است.

استاندار گیلان اعتبار تخصیص یافته قبلی در بخش زباله سوز را یادآور شد و گفت: هنوز به تعهدات این بخش به طور کامل عمل نشده که مقرر گردید بازنگری لازم در این خصوص صورت گیرد.

عباسی نظارت شهرداری رشت و سازمان شهرداری‌ها در انجام تعهدات یادشده را مورد تأکید قرار داد  و گفت: همه باید در کنار هم جهت حل معضل چند ده ساله پسماند به شهرداری کمک کنیم. بنده نیز به عنوان استاندار گیلان در کنار شهرداری ایستاده‌ام و در مسیر بهسازی سایت زباله سراوان کمک خواهم کرد.

وی اضافه کرد: بر این اراده و اهتمام هستیم که منطقه سرسبز سراوان، با به کار گرفتن همه ابزارها و امکانات به طبیعت بازگردد.

استاندار گیلان با اشاره به رنج‌ها و آسیب‌های وارد آمده به مردم طی ۳۸ سال‌ گذشته و قدردانی از صبوری و شکیبایی آنان افزود: به بار آمدن شرایط فعلی، ناشی از بی اهمیتی مسئولان وقت بوده که به هیچ وجه، حق مردم استان و منطقه نبوده است‌.

عباسی تأکیدات رئیس جمهوری درباره ساماندهی این وضعیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزیر کشور نیز پیگیری‌های مستمری در این باره دارد و جدیت داریم که با شیوه و رویکردی جدید، مسئله زباله در سراوان ساماندهی شود.

وی تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اختصاص اعتبارات لازم را یادآور شد و تداوم حمایت ها و توجهات ملی به پسماند استان های شمالی علی الخصوص زباله گیلان را از انتظارات خود عنوان کرد.

عباسی حضور پر شمار گردشگران در گیلان را یکی از عوامل تولید دو برابری پسماند ذکر و خاطرنشان کرد: مبتنی بر این امر، مسئله باید در گستره ای ملی و فراتر از رشت و گیلان دیده شود ضمن آنکه پهنه‌های دیگری از استان هم با مسئله زباله درگیر هستند.

وی با تصریح اینکه از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهیم کرد، جشن پایان معضل ۳۸ ساله پسماند سراوان تا پایان سال ۱۴۰۱ را از خواسته‌های خود از شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت ذکر کرد.

ظهر امروز (پنجشنبه) نیز جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با حضور شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و به ریاست استاندار برگزار شد.

گفتنی است از ابتدای شروع عملیات بهسازی لندفیل سراوان، سید امیر حسین علوی شهردار رشت همه روزه در سایت زباله سراوان مستقر است و پیشرفت کارها را از نزدیک مورد پیگیری و رصد قرار می‌دهد.

Share