معاون جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد:

نیاز روزانه گیلان به روغن ۷۰ تن است | در گیلان سه کارخانه تولید روغن داریم

معاون بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان ذائقه مردم گیلان را بیشتر به سمت روغن سرخ کردنی دانست و متذکر شد: نیاز روزانه استان به روغن ۷۰ تن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قاسم جوادزاده، اظهار کرد: از شروع طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها موجودی اقلام اساسی در استان به اندازه کافی بوده و حداقل برای سه ماه آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان برای تامین روغن مصرفی بخش خانوار دو مکانیزم دارد، تصریح کرد: شرکت‌های پخش روغن‌های مورد استقبال مردم را از تهران دریافت و در مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهرستان‌ها توزیع می‌کنند.

معاون بازرگانی و صنایع غذایی جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، مکانیزم دوم را تولید در کارخانجات استان دانست و گفت: در گیلان سه کارخانه تولید روغن داریم که طی دو روز گذشته ۵۰ تن تولید داشتند.

جوادزاده، با بیان اینکه شرکت‌های پخش نیز طی دو روز گذشته به ترتیب ۵۰ و ۷۰ تن روغن آماده توزیع داشتند، خاطرنشان کرد: دولت تخصیص ۳۰ به ۷۰ درصد را برای روغن‌های سرخ کردنی و پخت و پز لحاظ کرده است.

وی ذائقه مردم گیلان را بیشتر به سمت روغن سرخ کردنی دانست و متذکر شد: نیاز روزانه استان به روغن ۷۰ تن است.

معاون بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش ظرفیت کارخانجات استان انجام شده است، عنوان کرد: به زودی شرکت‌های پخش نیز از تهران روغن‌های با برند خوب را دریافت می‌کنند تا سهم ۳۰ درصد را به ۵۰ درصد برسانیم که بخش عمده‌ای از مشکل حل می‌شود.

Share