حجت الاسلام رفیعی:

معرفی ابربدهکاران بانکی دردی دوا نمی کند | دولت فکری به حال گرانی کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بازار بی ثبات است و گرانی با کسی شوخی ندارد، خواستار چاره اندیشی دولت برای حل مشکلات اقتصادی و گرانی ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در ادامه جلسات معارفی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در تفسیر سوره عنکبوت گفت: منظور از رزق معلوم رزق حلال است و درآمد حرام رزق نیست.

وی با بیان اینکه هر درآمدی از نظر قرآن رزق نیست، افزود: نگذارید لقمه حرام وارد زندگیتان شود که آثار منفی بسیاری را در پی دارد، یکی از آثار منفی لقمه حرام بی برکتی مال خواهد بود و انسان را از لقمه حلال محروم می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایتی تاریخی از امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: برخی با عجله و حرص لقمه حلال را از خود دور می کنند؛ دومین اثر لقمه حرام بی توفیقی در کسب معنویت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نسل صالح را در لقمه حلال عنوان کرد و ادامه داد: برخی در راه کسب مال حرام توجیه می آورند، اجناس را احتکار می کنند و به چندین برابر قیمت معمول به فروش می رسانند.

وی حقوق های زیر قانون کار را ظلم آشکار برشمرد و اظهار داشت: صاحبان مشاغل از ظلم به کارگر و شاگرد خود بترسند، امروز برخی از سر اجبار به حقوق های زیر قانون کار آن هم بدون بیمه تن می دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه مدافع سرسخت نظام هستم و خط قرمز من ولایت فقیه است، ابراز کرد: گرانی با کسی شوخی ندارد. باکسی تعارف نداریم بازار بی ثبات است و دولت باید فکری به حال گرانی ها کند، این گرانی های بی ثبات مردم را خسته کرده است.

وی ادامه داد: دولت باید برای جبران اجاره های گران و سرسام آور وام های بی بهره و راحت به مردم ارائه کند، بانک ها می توانند؛ اگر ندارید پس این ابربدهکاران بانکی چه کسی هستند و چه کسی به آن ها وام داده است، ابربدهکار را به من معرفی می کنید، ابربدهکار را به دست قاضی بدهید که با او برخورد قاطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به روایاتی عبادت با لقمه حرام را پذیرفتنی ندانست و عنوان کرد: داروی وارداتی با ارز دولتی در بازار ناصرخسرو چه می کند؟ ما در واردات مشکل نداریم در نظام توزیع مشکل داریم.

وی با بیان راه های افزایش رزق تصریح کرد: طهارت، استغفار، تقوا، صله رحم، خوش اخلاقی، قناعت، ترک حرص، انفاق و تدبیر در افزایش رزق موثر است.

Share