فشار مخابرات منطقه گیلان به کارگران برای امضای قرارداد؛

قطع همکاری با سه نفر از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان برای زهر چشم گرفتن از دیگران؟!

درحالیکه دبیر کمیسیون امور کارگری شورای تامین گیلان گفته بود مطالبات نیروهای شرکتی مخابرات به حق است، مخابرات گیلان خواستار عدم امضا قرارداد شسکام با سه تن از فعالان کارگری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی ماه های اخیر اعتراض نیروهای شرکتی مخابرات به‌ علت عدم اصلاح قراردادها، عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل، رد شدن ناقصِ حق بیمه‌ نیروها و عملکرد پیمانکاران مخابرات در قبال نیروها ادامه داشته که تاکنون وعده های مقامات استان نیز نتوانسته گره ای از مشکلات باز کند.

اوایل اسفندماه سال گذشته بود که دبیر کمیسیون امور کارگری شورای تامین گیلان در گفتگویی تاکید کرد که مطالبات نیروهای شرکتی مخابرات در گیلان به حق بوده و درحال پیگیری است.

شفیعی ثابت با اشاره به تشکیل انجمن صنفی کارگری با مجوز قانونی در استان طی چندین ماه گذشته اظهار کرده بود: “دبیرخانه کارگری مستقر در استانداری در همین ارتباط تاکنون با نمایندگان انجمن صنفی مخابرات چندین جلسه برگزار کرد و با نمایندگان تجمع کنندگان نیز دیدار داشتیم که حسب دستور استاندار قرار شد تا با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل مخابرات نشستی برگزار شود تا برای  تحقق مطالبات و تامین اعتبار اجرای این طرح برنامه ریزی شود تا نیروهای شرکتی شسکام نیز بتوانند همچون خدمات اول از این طرح بهره مند شود. بی شک حق با کارگران بزرگوار است و باید تبعیض هایی را که ممکن است اتفاق بیفتد، برطرف کرد تا عدالت برقرار شود”.

حالا در جدیدترین تحولات مخابرات منطقه گیلان که پس از عزل پارسایی با جانشین اداره می شود، خواستار عدم امضای قرارداد شسکام با سه تن از فعالان کارگری شده است. یداله حسنی مریان خواستار این شده که از ادامه فعالیت این افراد در مخابرات منطقه گیلان جلوگیری شود.

در همین راستا نیورهای شرکتی مخابرات به دیارمیرزا گفته اند که در سطح استان چیزی حدود ۸۰۰ نیروی شرکت پیمانکاری شسکام حضور دارند که اکثریت پرسنل  زیر بار امضای قرارداد نرفته اند. مدیریت هم به جای تعهد به وعده هایی که طی چند ماه گذشته به پرسنل و حتی مسئولین استانی داده بود، برای زهرچشم گرفتن از پرسنل نامه اخراج فعالین کارگری مخابرات را صادر کرده است.

فعالان کارگری گفته اند، طبق اخبار واصله در جلسات مشترکی که بین مدیران رده بالای اداره کار استان با مدیران مخابرات و نمایندگان کارگری برگزار شده است نادرست بودن و اجرا نشدن صحیح طرح طبقه بندی مشاغل مخابرات به تایید رسیده است. همچنین شرکت متعهد شده بود که با اصلاح و تایید نمایندگان کارگری و اداره کار اقدام به انعقاد قرارداد کند. حال با گذشت ۶ ماه از صورتجلسات و تعهدات مخابرات منطقه و شرکت پیمانکار(شسکام)، نه تنها اصلاحات لازم در قرارداد انجام نشده، بلکه در اقدامی عجیب و خلاف قوانین کار با اعمال فشارهایی نظیر تبعید، اخراج و تهدید پرسنل، جانشین جدید مدیر منطقه سعی در انعقاد اجباری قراردادها دارد.

Share