مدیرکل ICT استان گیلان؛

فضای رقابتی بین ارائه دهندگان خدمات نباید باعث کندی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی رشت شود

مدیرکل ICT استان با تاکید بر همکاری مشترک فیمابین فناپ تلکام به عنوان سرمایه‌گذاری و بستر فیبر نوری در شهر رشت با سایر اپراتورهای ارتباطی علی الخصوص مخابرات منطقه گیلان بیان داشت: فضای رقابتی بین ارائه دهندگان خدمات در شهر رشت نباید به گونه‌ای باشد که باعث کندی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه رفع موانع توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری شهر رشت برگزار شد.

این جلسه با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری رشت، معاون شبکه مخابرات منطقه گیلان و نماینده شرکت فناپ تلکام با هدف بررسی و رفع موانع توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری شهر رشت در محل این اداره کل برگزار شد.

فرزاد توکلی با اشاره به این که فیبر نوری یکی از پایدارترین زیرساخت‌های ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی به ویژه اینترنت با کیفیت و پرسرعت است، افزود: ارائه خدمات نوین بر بستر فیبر نوری، همواره روشی مطمئن و پایدار برای حوزه‌های ارتباطی به شمار می‌رود و در برخی کشورها چندین دهه است که استفاده می‌شود و ارتباط بر این بستر به عنوان یک شبکه با ظرفیت بالا و امن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مدیرکل ICT استان با تاکید بر همکاری مشترک فیمابین فناپ تلکام به عنوان سرمایه‌گذاری و بستر فیبر نوری در شهر رشت با سایر اپراتورهای ارتباطی علی الخصوص مخابرات منطقه گیلان بیان داشت: فضای رقابتی بین ارائه دهندگان خدمات در شهر رشت نباید به گونه‌ای باشد که باعث کندی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهر و در نتیجه کاهش سطح رضایت مندی شهروندان گردد. بلکه به گونه‌ای سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن در نقاط مختلف شهر صورت پذیرد که مشترک قادر به انتخاب بهترین سرویس از منظر کیفیت و قیمت باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین توازی در شهر دیده نمی‌شود.

توکلی در پایان ضمن تاکید به لزوم توسعه ارتباطات از طریق بستری مطمئن، افزود: با توسعه فیبرنوری در کشور، وضعیت سرعت و کیفیت و پایداری اینترنت بهبود پیدا خواهد کرد و این امر با توجه و حمایت دستگاه‌های اجرایی استان و اپراتورهای بخش خصوصی محقق خواهد شد.

Share