تاکید شورا و شهردار رشت بر اجرای هر چه بیشتر برنامه‌های فرهنگی در سطح محلات

روز پایانی تئاتر “بر در می‌کوبند” در رشت | مشارکت جمعی برای احیاء بناهای تاریخی

مراسم اختتامیه تئاتر «بر در می‌کوبند» با حضور نوری عضو شورا، علوی شهردار رشت، محجوب رئیس سازمان فرهنگی شهرداری و جمعی از هنرمندان و شهروندان هنردوست در حمام تاریخی حاجی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم اختتامیه تئاتر «بر در می‌کوبند» جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مهدی نوری هریس عضو شورای اسلامی شهر، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، پورجعفری معاون حوزه هنری گیلان، علی خانواده محجوب رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت و جمعی از هنرمندان و شهروندان در بنای تاریخی حمام حاجی برگزار شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این مراسم اظهار کرد: اگر بخواهیم در کشورمان یک گام به جلو برداریم تا کشور به درستی اداره و مدیریت شود، باید توجه داشت که این امر بدون مشارکت و همراهی مردم و لایه‌های مختلف اجتماعی امکانپذیر نخواهد بود.

شهردار رشت شکل گیری حس همراهی اجتماعی و جمعی را ضامن موفقیت در طرح‌ها و برنامه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: مشکل اساسی ما در نجات بناهای تاریخی شهر رشت مشکلات مالی نیست، بلکه‌عدم وجود این همراهی و مشارکت جمعی است که در شهر اتفاق نمی‌افتد.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در شش ماه گذشته تلاش بسیار زیادی برای ارتباط با قشرهای مختلف مردم و بردن خدمات به دل محلات سطح شهر رشت انجام داده است، افزود: لایه‌های مختلف نخبگان شامل نخبگان فرهنگی و علمی می‌توانند حس همراهی و انسجام لازم را برای پیشبرد برنامه‌های شهری تقویت نمایند.

شهردار رشت اذعان کرد: تصمیم گیرنده شهر قطعا فقط شهرداری نیست اما شهرداری رشت از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیلهای خود برای حمایت از هنرمندان، برنامه‌های فرهنگی و احیاء بناهای قدیمی شهر استفاده میکند و در این راه از هیچ حمایتی مضایقه نخواهد کرد.

علوی در پایان با بیان اینکه منابع مالی شهرداری منابعی مردمی هستند و باید در همین راستا هم هزینه شود، یادآور شد: رشت با معضلات و چالشهای متعددی مواجه است و انتظار دارم قشر نخبگان مطالبه لازم را در حوزه‌های مختلف نظیر پسماند ایجاد کنند.

مهدی نوری هریس عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم بیان داشت: شورای شهر رشت در دوره جدید به دنبال این است تا برنامه‌های فرهنگی به صورت مساوی و عادلانه در تمام محلات شهر اجرایی شود.

نوری هریس برخورداری مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی را هدف شورای شهر و مدیریت شهری خواند و اضافه کرد: امیدواریم هنرمندان کمک کنند تا بتوانیم نسبت به توسعه برنامه‌های فرهنگی از جمله اجرای تئاتر در دیگر محلات اقدام نمائیم.

همچنین یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت هم در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و مجموعه هنرمندان اجرای تئاتر «بر در می‌کوبند» افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تنها نهادی بود که از این مجموعه هنری حمایت به عمل آورد.

محجوب هدف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت را از این اقدام تشریح نمود و تصریح کرد: حمام تاریخی حاجی ۳۵ سال است که تعطیل شده و درب آن بسته بود و تمام هدف و اهتمام ما این بود که با اجرای این تئاتر، مردم در کنار تماشای اجرای هنرمندان، این بنا را هم مورد بازدیدی قرار دهند.

وی اظهار داشت: بیش از هزار شهروند و ۱۵ توریست خارجی از این تئاتر دیدن کردند و این امر میتواند شروع خوبی برای اجرای اینگونه تئاترها و معرفی بناهای قدیمی شهر رشت باشد.

گفتنی است، نمایش ” بر در می کوبند ” به نویسندگی عباس مؤذن و کارگردانی محمدمهدی شیاسی ارانی از تاریخ ۱ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل حمام تاریخی حاجی واقع در ساغریسازان رشت به روی صحنه رفت.

Share