آزادی ۴۴ زندانی جرائم غیر عمد در آستارا

جمع آوری ۲۰۵ میلیون تومان در جشن گلریزان آزادی زندانیان آستارا

در مراسمی که با حضور مردم، خیران، نیکوکاران، جمعی از تجار، بازرگانان و صادر کنندگان آستارایی برگزار شد، حاضران ۲۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی غیر عمد کمک کردند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در آیین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان این شهرستان با قدردانی از همه نیکوکاران و خیرین نیک اندیش و خداجو گفت: اعمال نیکوکاران موجب زندگی عزت‌مندانه و برکات فراوان هم برای خود نیکوکار و هم برای فردی که از بند زندان آزاد می‌کند و نیز خانواده زندانیان جرائم غیرعمد می‌شود.

عنایت رضایی پور بیان کرد: خیرین و نیکوکاران از بندگان خوب خدا هستند که با تاسی از ائمه اطهار (ع) در همه ایام سال و در موضوعات مختلف بویژه در ماه میهمانی خدا پیش قدم هستند و حضور در جمع این عزیزان برایم، مایه افتخار است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام اسلامی درباره فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه سوزاندن گناهان است و استغفار کردن به پیشگاه حضرت حق و استغفار تنها به معنای پشیمانی از انجام کار بد و ناپسند نیست بلکه پشیمانی از کاری است که می توانستیم در زمان خودش انجام دهیم ولی انجام ندادیم.

فرماندار با برشمردن آسیب های ناشی از زندانی شدن افراد مرتکب به جرائم غیر عمد به خود ِ فرد، خانواده و جامعه، گفت: حس خوب آزادی فردی که بدون اراده ، مرتکب عملی شده و به کانون گرم خانواده برگشته؛ بی نظیر است و باید از این بابت از حضور نیکوکاران و خیرین قدردانی کنیم.

نماینده مردم آستارا در این جشن با بیان اینکه نیکوکاران و خیرین نیک اندیش برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت، از سوی خداوند توفیق یافته‌اند، گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، صدقه جاریه محسوب می شود و خیر و برکات باریتعالی را برای خیرین و نیکوکاران نازل می کند.

غلامرضا مرحبا با تاکید بر اینکه زندان فقط جای مجرمان و اشرار نیست بلکه انسان های شریف، مومن، فقیر و آبرومندی نیز به دلایل غیر عمد، تصادف و غیره به آنجا کشیده شده اند، اظهار کرد: کمک های خیران به صورت نقدی، چک و تعهدی است و برخی افراد به اتهام جرائم غیرعمد در زندان این شهرستان به سر می برند.

مرحبا گفت: باید تلاش کنیم تا با کاهش آسیب های اجتماعی تعداد زندانیان کم شود و اگر فردی به صورت غیر عمد در بند افتاد، با اقدامی ارزشمند به کمک او بشتابیم.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این جشن گفت: هر جرم، دارای سه اثر شخصی، خانوادگی و اجتماعی است و خیران با کمک به آزادی زندانیان، با خداوند معامله می کنند.

یاسر همدمی با بیان اینکه خانواده زندانیان در مضیقه بوده و چشم‌انتظار کمک‌های خیرین هستند، اظهار کرد: ما بر اساس تعالیم دینی خود مکلف هستیم که به فکر همنوع خود باشیم.

همدمی گفت: هم اکنون ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد با مجموع بدهی ۵ میلیارد تومانی در زندان این شهرستان به سر می برند و امیدواریم با کمک خیرین، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان بتوان این افراد را به آغوش گرم خانواده بازگرداند.

شهرام حجتی رئیس اداره زندان عمومی آستارا در این جشن اظهار کرد: در طول سال گذشته با کمک ستاد دیه گیلان، خیرین و انجمن حمایت از زندانیان به جمع آوری مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند و از کمک های امسال خیران نیز برای آزادی زندانیان استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم که با حضور مردم، خیران، نیکوکاران، جمعی از تجار، بازرگانان و صادر کنندگان آستارایی برگزار شد، حاضران ۲۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی غیر عمد کمک کردند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

Share