نماینده لنگرود مطرح کرد؛

تفاهم خواهرخواندگی بین لنگرود و سیرجان | ارزش‌گذاری به ارزش‌ها یک مقوله فرهنگی مهم است

محمدنژاد گفت: امیدوارم تفاهمی که بین لنگرود و سیرجان تحت عنوان خواهرخواندگی ایجاد شده است، بتواند بستر لازم برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در آیین بزرگداشت دکتر حاج علی حاج صادقی گفت: از زمانی که انسان از خدا محوری دور شد و به جامعه محوری و بعضا به گروه محوری و به فرد محوری رسید متوجه شد که چقدر آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کلمات در دین، آیین و تاریخ ملت ما مقدس است، اظهار داشت: کلماتی مانند شهید و شهادت، ایثار و ایثارگری، خیر و خیریه بسیار مقدس هستند که نمونه‌ای از آن را در انجمن مفاخر فرهنگی لنگرود را شاهد هستیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه مزیت‌های زیادی را در شهرستان لنگرود شاهد هستیم، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته از این مزیت‌های به خوبی استفاده نشد.

وی افزود: امیدوارم تفاهمی که بین لنگرود و سیرجان تحت عنوان خواهرخواندگی ایجاد شده است، بتواند بستر لازم برای ایجاد تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: برای استفاده از مزیت‌های شهرستان لنگرود باید همه ما هم افزایی را یک فرهنگ پیشرو قرار دهیم.

محمدنژاد در ادامه با بیان این مطلب که ارزش‌گذاری به ارزش‌ها یک مقوله فرهنگی مهم است، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور ما همین‌ عدم شناخت ارزش‌ها است، چرا که از محور‌ها و شاخص‌های ارزش‌گذاری شناخت نداریم.

وی ادامه داد: به دیدگاه همه بزرگان و اندیشمندان هرچه به ارزش‌ها، ارزش بگذاریم بزرگ و بزرگتر خواهد شد و برعکس هرچه ناهنجاری‌ها و بداخلاقی در جامعه ارزش گذاشته شود آن بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

نماینده لنگرود گفت: امروز سیره عملی را در سیرجان دیدیم که توسط مرحوم حاج صادقی صورت گرفت و این عملگرایی و کارگرایی یک الگو است.

Share