پس از دستور رهبر کره شمالی؛

(تصاویر) ارتش کره شمالی به جنگ کرونا رفت

صد‌ها پرسنل از واحد‌های پزشکی ارتش خلق کره با یونیفرم‌های نظامی در حال صف‌آرایی در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی دیده می‌شوند. بر همین اساس، ارتش فورا نیرو‌های خود را در تمام داروخانه‌های شهر پیونگ‌یانگ مستقر و توزیع بیست چهار ساعته دارو را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه شنبه ضمن اعلام ابتلای نزدیک به یک و نیم میلیون نفر به «تب» از افزایش توزیع دارو توسط پزشکان ارتش این کشور خبر دادند.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که پیش‏تر دستور قرنطینه سراسری در این کشور را صادر کرده بود تا بلکه از سرعت گسترش این بیماری در بین جمعیت واکسینه نشده کره شمالی کاسته شود، با ناموفق خواندن نحوه برخورد مقامات بهداشتی این کشور با شیوع این بیماری، ارتش را به میدان مبارزه با آن وارد کرد.

در عکس‌هایی که خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی منتشر کرد، صد‌ها پرسنل از واحد‌های پزشکی ارتش خلق کره با یونیفرم‌های نظامی در حال صف‌آرایی در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی دیده می‌شوند. بر همین اساس، ارتش فورا نیرو‌های خود را در تمام داروخانه‌های شهر پیونگ‌یانگ مستقر و توزیع بیست چهار ساعته دارو را آغاز کرده است.

پیش‌تر، کیم جونگ اون به شدت از مقامات مراقبت‌های بهداشتی به دلیل ناتوانی آن‌ها در باز نگه داشتن داروخانه‌ها انتقاد کرده بود.

بنا بر داده‌های اعلامی خبرگزاری مرکزی کره شمالی، مقامات این کشور بیش از یک میلیون و چهارصد و هشتاد هزار مورد ابتلا به «تب» و ۵۶ مورد مرگ ناشی از کرونا را تا روز دوشنبه گزارش کرده‌اند و حداقل نزدیک ۶۶۴ هزار نفر نیز تحت درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، مقامات این کشور کارزار‌های آگاهی‌‏بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها را به راه انداخته‌اند و کارخانه‌های داروسازی نیز تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

Share