فرماندار آستارا خبر داد؛

تشکیل ۱۰ پرونده قاچاق در گمرک آستارا | کشف ۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۲ ماهه اول امسال

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: همچنین در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال جاری توسط پلیس ۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵ کیلوگرم هروئین و شیشه و ۷ کیلوگرم تریاک از سوداگران مرگ کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تصمیم دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی با هدف مبارزه با قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه گفت: طبق برگزاری جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر، تمامی موارد باید به قابل فهم‌ترین شکل ممکن به سمع و نظر مردم برسد.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اینکه در طرح آزادسازی قیمت‌ها مابه‌التفاوت قیمت‌ها از سوی دولت به فروشنده پرداخت خواهد شد، بیان کرد: تمامی دستگاه‌های پرداخت الکترونیک فروشندگان عرضه کننده کالاهای اساسی به سامانه الکترونیک دولت وصل خواهد شد تا مابه‌التفاوت مبلغ کالا مستقیما از سوی دولت به این افراد پرداخت شده تا با همراهی مردم و مسئولان با رعایت الگوی مصرف به توان نهایی کردن این طرح را به نحو احسن اجرایی کرد.

رضایی‌پور با اشاره به اجرای گشت‌های مداوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت ۲ روز در هفته تصریح کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور نیز گشت‌های مرتبط انجام خواهد شد و در حوزه نظارت بر قاچاق کالا با هیچ احدی تعارف نداریم.

وی با اشاره به برخورد جدی تمامی نهادها در حوزه قاچاق بیان کرد: از ابتدای سال جاری توسط پلیس ۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۵۰ تن چوب قاچاق، ۱۰۶۶ کیلوگرم بار قاچاق روغن و ۲ تن مرغ عرضه خارج از شبکه کشفیات پلیس در حوزه قاچاق کالا بوده و در حوزه برخورد با قاچاق کالا به طور مداوم بازرسی و برخوردهای جدی ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال جاری توسط پلیس ۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵ کیلوگرم هروئین و شیشه و ۷ کیلوگرم تریاک از سوداگران مرگ کشف شده است.

رضایی‌پور با اشاره به پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۷۰ پرونده تخلف صنفی شامل تخلفات کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و صورتحساب به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که به ۱۷۵ مرد آن رسیدگی شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی هستیم و برای مثال در صنف میوه فروشان در صورت‌عدم درج قیمت برای هر بار ارائه گزارش و حضور بازرسان، ۲۶۰ هزار تومان جریمه برای اصناف متخلف صادر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تلاش شبانه روزی گمرک آستارا در مرز بیان کرد: با اقدامات مناسب مرزبانان اقتصادی از ابتدای سال جاری ۱۰ پرونده قاچاق به ارزش ۲۲۱ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان شامل کامیون کشنده ورود موقت، قاچاق ترانزیتی، ۵۰۵ عدد نخ ماهیگیری و ۱۰ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم پلی اتیلن تشکیل و به نهادهای مرتبط ارجاع داده شده است.

Share