رییس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران:

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از هفته آینده پرداخت می‌شود

رییس بنیاد مسکن گفت: پرداخت تسهیلات۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد، از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، آبان سال گذشته، رییس جمهور افزایش تسهیلات مسکن روستایی را ابلاغ کرد. مبلغ وام مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان بود که با درخواست بنیاد مسکن به عنوان متولی ساخت و نوسازی مسکن روستایی و موافقت رییس جمهور مبلغ وام به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما پرداخت این وام تاکنون محقق نشده بود.

ساخت و نوسازی مسکن روستایی، بخشی از برنامه ساخت مسکن حمایتی است و با توجه به اینکه مسکن روستایی در معرض آسیب‌های طبیعی مانند سیل، رانش زمین و زلزله قرار دارد، نوسازی مسکن روستایی در جمعیت‌پذیری روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اهمیت بالایی دارد.

«اکبر نیکزاد»، رییس بنیاد مسکن امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با دانشگاه صنعتی شریف با تأکید رییس جمهور بر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، گفت: سود وام ۲۰۰میلیونی مسکن، ۵ درصد است و مابه‌التفاوت سود (سود بانکی ۱۸ درصد) یعنی حدود ۱۳ درصد آن را دولت به‌صورت یارانه خواهد پرداخت.

رییس بنیاد مسکن گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی اولویت دولت است و با دستور رییس جمهور، از هفته آینده این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و حمایت از طرح‌های مسکن روستایی، موضوع تخصیص سهمیه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن از زمان شروع دولت سیزدهم و از تاریخ اول شهریورماه ۱۴۰۰ تا پایان سال تعداد قراردادهای منعقده توسط بانک‌های عامل بابت تسهیلات مسکن روستایی از ۵ هزار و ۶۵۹ فقره به ۸۲ هزار و ۹۸۵ فقره و تعداد تسهیلات پرداختی به متقاضیان از ۱۶ فقره به ۳۰ هزار و ۱۷۲ فقره رسیده است.

Share