مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور uk,hk ;vn:

تدوین پیوست فرهنگی با توجه به تفاوتهای فرهنگی و اقلیمی سواحل و مناطق آزاد کشور

شفاعی گفت: در تدوین پیوست فرهنگی و فرآیند برنامه‌ریزی لازم است تفاوتهای بومی، فرهنگی و اقلیمی سواحل و مناطق آزاد به دقت در نظر گرفته شود که در آینده با مشکلات ندیدن این تفاوت‌های مهم مواجه نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، «اسماعیل شفاعی » امروز (پنجشنبه،۲۹ اردیبهشت) در مراسم گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد اهداف این نشست را برشمرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۸۶ فرمودند طرح‌های گوناگونی که در کشور تنظیم می شود حتما باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد و همه باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور پیوست فرهنگی را بسترساز اجرای موفق طرح ها خواند و ابراز داشت: این گردهمایی در پی اقدام ارزشمند رییس جمهور برای آزادسازی سواحل برگزار شد و امیدواریم با بهره‌مندی از نظرات اعضای این نشست مقدمات تدوین پیوست فرهنگی سواحل را پدید آوریم.

شفاعی ارتقای فرهنگ عمومی و رفع مشکلات فرهنگی سواحل و طرح ریزی برنامه‌های نشاط آور طبق پیوست فرهنگی را لازم خواند و گفت: ابتدا باید اوضاع سواحل شمال و جنوب و نحوه ارایه خدمات را واکاوی کنیم و از فرصت های دینی و فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی آن استفاده نماییم.

وی بهره‌مندی اقتصادی، تفریحی و سرگرمی را از جمله وجوهات سواحل ذکر کرد و افزود: باید با تدوین برنامه‌هایی، امکان شادی‌آفرینی حداکثری و بسترسازی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را برای رونق سواحل کشور فراهم سازیم.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اتخاذ تصمیمی کاربردی در ساماندهی سواحل و تامین امنیت و نشاط مردم را لازم و ضروری دانست و گفت: امروز در اینجا گرد هم آمدیم که برای اوقات خوش مردمی که ساحل را به عنوان تفرجگاه برگزیده‌اند، تصمیم دقیق و کاربردی اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: نباید اتفاقی بیفتد که هموطنان معتقد سواحل را برای تفریح خانواده ناامن و نامناسب ببینند و چهره سواحل کشور اسلامی و انقلابی ما با هنجارشکنی های عجیب و غریب آلوده شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: برخورد تند و دافعه انگیز با کم حجابان غافل یا معاند (البته که باید حساب این دو گروه از هم جدا شود ) دستاویز خدعه‌ها و نمایش‌های تبلیغی دشمنان نشود پس این بسیار مهم است که چه کنیم تا مردم با روی باز برای ایمن‌سازی سواحل همکاری کنند.

وی ادامه داد: در تدوین پیوست فرهنگی و فرآیند برنامه‌ریزی لازم است تفاوتهای بومی، فرهنگی و اقلیمی سواحل شمال، جنوب و نیز مناطق آزاد به دقت در نظر گرفته شود که در آینده با مشکلات ندیدن این تفاوت‌های مهم مواجه نشویم.

شفاعی در پایان با تاکید بر اینکه ما باید ثابت کنیم که اسلام دین پیشرفت، حیات و زندگی است خاطرنشان کرد: از همه شخصیتهای کشوری و استانی که در این همایش ارزشمند شرکت کردند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم اهداف مورد نظر همایش محقق شود.

Share