ناکامی طالبان در حفظ جان شیعیان؛

بیش از ۲۰ شهید و ۳۰ زخمی ماحصل انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف

رسانه‌های افغانستان از وقوع انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف خبر دادند همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که در این انفجار دستکم ۲۲ تن شهید و۳۲ تن دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های افغانستان از وقوع انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف خبر دادند.

منابع محلی امروز پنجشنبه اعلام کردند این انفجار در مسجد «سه‌دکان»، بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف در هنگام ادای نماز رخ داد.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که در این انفجار دستکم ۲۲ تن شهید و۳۲ تن دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین روزنامه هشت صبح افغانستان از قول منابع خود، شمار کشته‌شدگان را بیش از ۳۰ تن نوشته و افزوده است که تاکنون بیش از ۸۰ نفر به شفاخانه (بیمارستان) منتقل شده‌اند. به نوشته این روزنامه، پیش از حمله مزار شریف دو انفجار نیز در کابل روی داد که در نتیجه آن دو کودک زخمی شدند.

ویدیوهایی که از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود نشان می‌دهد که کف مسجد پر از تکه‌های شیشه شکسته است و قربانیان به بیمارستان منتقل می‌شوند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفته است که شدت انفجار به‌حدی بوده که شیشه‌های مغازه‌های اطراف شکسته‌‌اند و دود غلیظ ناشی از انفجار در آسمان مشاهده می‌شود.

دو روز پیش، سه انفجار در برابر مدرسه‌ای در محله شیعیان واقع در غرب کابل دست‌کم ۹ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

Share