شهردار بندرکیاشهر خبر داد؛

برگزاری جشنواره تمشک در بندرکیاشهر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری

شهردار کیاشهر از برگزاری نخستین جشنواره تمشک در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: این جشنواره ۸ روزه از سوم تا ۱۰ تیر در ساحل بندر کیاشهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار کیاشهر در جمع اصحاب رسانه به برگزاری نخستین جشنواره تمشک در بندر کیاشهر اشاره کرد و گفت: تمشک میوه‌ای خود رو در استان ما است که طرفداران زیادی دارد و با توجه به اینکه طعم و خواص بسیاری دارد اما رویش و برداشتش هزینه زیادی ندارد.

مرتضی عاطفی  با اشاره به اینکه جشنواره تمشک برای نخستین بار در بندر کیاشهر برگزار می‌شود، گفت: هزار و پانصد هکتار از پارک ملی بوجاق خشکی است که در این مساحت بوته‌های تمشک بصورت کاملا خود رو روئیده‌اند و دارای طعم و کیفت بسیار عالی هستند.

وی با اشاره به اینکه کیاشهر یک گیلان کوچک است، یادآور شد: این شهر ساحل، جنگل و تالاب را با هم دارد.

عاطفی گفت: ظرفیت‌های این شهر بسیار زیاد است و به همین منظور همراه با شورای شهر تصمیم گرفتیم که در فصول مختلف جشنواره‌های متنوعی در این شهر اجرا کنیم.

وی با بیان این مطلب که در کنار جشنواره تمشک برنامه‌های مختلف، متنوع و متفاوتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد:  در این جشنواره تولیدکنندگان متعددی نیز در کنار نمایشگاه حضور خواهند داشت و در نظر داریم که تولید کنندگان دائمی برای محصول تمشک داشته باشیم.

شهردار بندرکیاشهر با اشاره به اینکه در صدد هستیم در آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار شود، گفت: جشنواره تمشک با حمایت شرکت آکو ویرا که شرکت هوشمندسازی است، برگزار می‌شود.

عاطفی افزود: تمام تلاش خود را داریم که این جشنواره باشکوه و در شأن و منزلت گیلان بر پا شود.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و افزایش تولیدات در این حوزه از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

شهردار کیاشهر با اشاره به اینکه این جشنواره ۸ روزه از سوم تا ۱۰ تیر در ساحل بندر کیاشهر برگزار می‌شود، گفت: مهمترین برنامه‌های این جشنواره شامل ارائه و معرفی ۴۰ نوع غذا از این میوه، ساخت المان یادبود این برنامه، برپایی چهار نمایشگاه، برپایی مسابقه نقاشی و پوستر، کارگاه خلاقانه با تمشک، نقاشی برای کودکان، عرضه صنایع دستی با موضوع تمشک و… است.

در پایان نشست خبری از خبرنگاران حاضر با دسرهای تهیه شده با تمشک، پذیرایی شد.

Share