استاندار گیلان در نشست با اصناف مطرح کرد:

با سودجویانی که بر مردم سخت می‌گیرند، برخورد شود | کالاهای اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم با مردمی‌کردن اقتصاد، راهبرد مقابله با فساد را دنبال می‌کند، گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی، گامی بزرگ در توزیع عادلانه ثروت ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در نشست با اصناف استان که فرمانداران و شماری از مدیران کل استانی نیز حضور داشتند؛ اهمیت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی که تحولی عظیم در ساماندهی برنامه‌های راهبردی اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ نقش اصناف، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بازار، بسیار ارزنده و بی‌بدیل است.

وی با تاکید بر ضرورت سامان بخشی دوباره توزیع یارانه‌ها برای کمک به اقتصاد کشور، صبر و بردباری والای مردم در مسیرها و برهه‌های سخت زندگی و همراهی آنان با انقلاب و نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، حرکت در مسیر گسترش عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی و تحقق رسیدن حق به حق‌دار است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم به اجرای درست این طرح و نظام‌مند شدن توزیع یارانه‌ها امید بسته‌اند، ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح بهره گرفت و از هرگونه کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار و قاچاق جلوگیری کرد.

وی نقش رسانه‌ها را در تبیین صحیح مراحل و نتایج اجرای طرح و کاهش نگرانی‌های مردم تاثیرگذار دانست و افزود: جلوگیری از هدر رفت منابع داخلی و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان به ویژه ترویج و توسعه تولید دانش بنیان، یکی از مهمترین نتایج اجرای این طرح است.

عباسی با تصریح اینکه در انبارها به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده و جای نگرانی وجود ندارد، رزمایش سراسری نظارت بر بازار که صبح امروز آغاز شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید اقتصاد را مردمی کنیم و با جلوگیری از قاچاق، دست سودجویان قطع شود.

وی یکی از لازمه‌های تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی را اجرای موفق هدفمندسازی یارانه‌ها ذکر و اضافه کرد: باید بازار مورد کنترل و نظارت دقیق قرار گرفته و با توجه به افزایش اختیارات تعزیرات، از بسیج مردمی استفاده شود.

استاندار گیلان با تصریح اینکه باید امید را در مردم تقویت کنیم، عموم بازاریان و اهل کسب و کار را افرادی منصف، با اخلاق و مقید به مسائل دینی و شرعی توصیف کرد که مردم را مورد توجه قرار می‌دهند و ادامه داد: از سوی دیگر با سودجویانی هم که بر مردم سخت می‌گیرند، تخلف آشکار دارند یا کالاهایی را احتکار می‌کنند، باید برخورد شود.

Share