حسن عباسی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت

آیا احمدی‌نژاد دوباره با نام دین می‌خواهد اقتصاد را به افرادی که اعتقادی به اسلام ندارند،واگذار کند؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباسی گفت: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد آیا دوباره با نام دین می‌خواهد اقتصاد و معاش مردم متدین را به افرادی که اعتقادی به اسلام ندارند، واگذار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن عباسی شامگاه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ همایش «درآمدی بر دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه (ع)» با اشاره به ورود محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست اظهار کرد: هر فردی حق دارد در چارچوب نظام اسلامی رقابت کند و در صحنه حضور داشته باشد.

pic (17)وی به راه‌اندازی جریان اصولگرایی توسط احمدی‌نژاد در کشور اشاره کرد و افزود: احمدی‌نژاد با شعارهای دینی وارد صحنه شد اما مدیریت‌ها را به تکنوکرات‌ها واگذار کرد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد حوزه‌های بسیار مهم در بخش فرهنگ و اقتصاد را به افرادی سپرد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند، تصریح کرد: احمدی‌نژاد اکنون آمده گذشته را بازسازی کند و حزب تشکیل دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران به افرادی که کاری به دین ندارند اشاره و بیان کرد: به مردم یادآور می‌شویم مقام مسئولی که در نظام اسلامی است و کاری را انجام می‌دهد، به حساب دین نگذارید.

وی ادامه داد: اما افرادی که به نام حزب‌الهی، بسیجی، خانواده شهدا، اصولگرایی و جبهه ولایتمداران وارد صحنه می‌شوند باید مسیر خود را مشخص کرده که کار را می‌خواهند به چه افرادی واگذار کنند.

عباسی اضافه کرد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد آیا دوباره با نام دین می‌خواهد اقتصاد و معاش مردم متدین را به افرادی که اعتقادی به اسلام ندارند، واگذار کند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید براینکه معیشت مردم به افرادی که اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارند نباید سپرده شود، گفت: اگر متنبع شدند فردا قرار نیست عنان معیشت مردم را به تکنوکرات‌ها دهند، به آنها خیرمقدم عرض می‌کنیم اما اگر دوباره می‌خواهند جولان تکنوکرات‌ها را محقق کنند و به نام دین به کام مدرنیته ببرند، برخوردی که با دیگر لیبرال‌ها کردیم با آنها انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اسلام پیاده نشود حداقل نمی‌گذاریم به نام اسلام این اتفاق بیفتد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید تکلیف خود با مبانی نظری را روشن کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی سیاسی بود و با لیبرالیسم سیاسی پهلوی، بازرگان و بنی‌صدر تفاوت گذاشته شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران، لیبرالیسم سیاسی را برای مردم ایران شناخته شده دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز انجام نشده زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز سنگرهای فرهنگی فتح نشده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز در دستور کار است.

pic (6)عباسی یادآور شد: انقلاب اسلامی اقتصادی هنوز محقق نشده زیرا جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در سیاست ضد همدیگرند اما وقتی به اقتصاد می‌رسند یکی می‌شوند و لیبرالیسم هستند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه عقبه فکری تمام اقتصاددان‌های پشت سر کاندیداهای اصولگرا و اصلاح‌طلب ریاست جمهوری در سال گذشته لیبرالیسم بود، خاطرنشان کرد: مجاهدتی باید صورت گیرد و بین لیبرالیسم فرهنگی و اسلامی فاصله ایجاد شود.

وی بر ایجاد فاصله بین اقتصاد لیبرالیسم و اسلامی تاکید کرد و افزود: در دولت سازندگی اقدام‌ها به نام اسلام بود اما تکنوکرات‌ها کار را پیش بردند.

عباسی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات تکنوکرات‌های اقتصادی فعالیت‌ها را انجام دادند، بیان کرد: در دولت اصولگرایان دیدیم دوباره اقتصاد به دست افرادی افتاد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند.

رئیس اندیشکده یقین به پیاده شدن الگوی ناقص غربی در دولت دهم اشاره کرد و گفت: زندگی مردم را در دولت گذشته خراب کردند و کارها به نام اسلام گذاشته شد.

وی با تاکید براینکه خراب شدن هدفمندی یارانه‌ها در چهار سال گذشته ربطی به تفکر ولایی و اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: لیبرالیسم بود که کارها را خراب کرد و هر نماینده مجلس یا کاندیدای ریاست جمهوری بخواهد با نام اصولگرایی، جریان ولایتمدار و تفکر بسیجی وارد صحنه شود باید تضمین دهد بین لیبرالیسم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با اصل اسلام فاصله را مشخص کند.

عباسی به عزل مرحوم منتظری توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمود که منتظری کشور را به دست لیبرال‌ها می‌دهد و این موضوع یکی از اتمام‌های او بود.

رئیس اندیشکده یقین، لیبرالیسم را خط قرمز نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که طشت بی‌آبرویی لیبرالیسم از بام به کف افتاده است.

وی با تاکید براینکه الگوهای منسوخ شده لیبرالیسم نباید با نام اسلام و اصولگرایی در جامعه پیاده شود، اظهار کرد: ساکت نمی‌نشینیم که مردم بگویند این هم از اصولگرایی، صاحبان تفکر بسیجی، حزب‌الهی‌ها و ولایتمدارانی که گوش به حرف علمای دینی هستند.

به گفته عباسی، آنچه در هدفمندی یارانه‌ها از سال ۱۳۸۹ پیاده شده، ربطی به اسلام و حزب الهی‌ها ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اقتصاددان اصولگرایی که در کنار اقتصاددان لیبرال می‌نشیند اعتقاد به اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب ندارد، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم با انگاره‌ها و جهت‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب شعاری برخورد کرده و در زبان بگویند اما در عمل طوری دیگری پیاده شود.

pic (7)وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فردی که به لیبرالیسم اقتصادی اعتقاد دارد، اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد و امروز خطری بالاتر از لیبرالیسم در درون اقتصاد جمهوری اسلامی نیست.

عباسی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی نباید در تصدی مدیریت‌های اقتصادی از متخصصان اقتصاد لیبرالی استفاده کند، خاطرنشان کرد: مدلی که پیاده می‌کنند در ایالات متحده و اروپا شکت خورده است.

حسن عباسی  در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت با بیان اینکه در افق نظام اسلامی باید سیره ۱۲ امام (ع) پیاده شود اظهار کرد: جامعه در انتظار چشیدن عدالت است.

وی کارکرد دین را پیاده شدن عدل و قسط در جامعه عنوان کرد و افزود: نقض‌کننده عدل جور است.

عباسی نقض‌کننده قسط را ظلم خواند و بیان کرد: فردی که عقل بر نفس او سیطره پیدا کند به انصاف می‌رسد.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با اشاره به اینکه عقل، عدل و انصاف پس از دیگری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: حق دیگران پس از رسیدن به انصاف پرداخت می‌شود.

وی مشکل جامعه را عقل، عدل و انصاف دانست و خاطرنشان کرد: هنوز دین در جامعه ما پیاده نشده است.

عباسی تلاش خواص جامعه را قوام بخشیدن به قسط ذکر کرد و گفت: اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند حجم عظیم پرونده‌های تخلف و اختلاس در جامعه تشکیل نمی‌شد.

رئیس اندیشکده یقین هدف آرمانی نظام اسلامی را تحقق قسط و عدل در جامعه خواند و یادآور شد: نشر فرهنگ و اقتصاد لیبرالی با نام اسلام در جامعه ظلم به دین است.

وی با بیان اینکه ظلمی بالاتر از این نیست که با تابلوی اسلام اقدام‌های ضد دین انجام دهیم، اظهار کرد: حکومت عدل زمانی محقق می‌شود که به وضعیت ترازو که ایمان توأم با عمل است، برسیم.

عباسی به بیان ۶۵ بار ایمان و عمل صالح کنار همدیگر در قرآن اشاره کرد و افزود: تحقق عدل نیازمند اراده عمومی است.

رئیس اندیشکده یقین انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن را مراحل رسیدن به تمدن اسلامی برشمرد و بیان کرد: برای رسیدن به ظهور ایمان و عمل صالح نیاز است و تمام افراد جامعه باید برای اقامه قسط در جامعه تلاش کنند.

وی بر تبلور ایمان کامل و عمل صالح در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید نیت داشته باشند و به آن عمل کنند.

اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان

عباسی از اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان خبر داد و تصریح کرد: القائده خود را برای مقابله با شیعیان در عربستان آماده می‌کند.

pic (5)رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه القائده ۲۰۰ هزار نفر را در سوریه به شهادت رسانده است، خاطرنشان کرد: القائده از بدو پیدایش حتی یک گلوله به طرف رژیم صهیونیستی شلیک نکرده است.

وی بیشترین ضربه وارد شده به اسلام را از درون دین دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه علی آمد به موازات آن معاویه از درون اسلام به وجود آمده است.

عباسی با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) برای حفظ دین بود، یادآور شد: ۱۲۵۰ سال گذشته فرزندان امام موسی کاظم (ع) برای حفظ دین به نقاط مختلف حرکت کردند.

رئیس اندیشکده یقین ۳۴ نفر از فرزندان امام موسی کاظم (ع) را پایه‌گذار شیعه در ایران خواند و اظهار کرد: شیعه علوی و شیعه صفوی خط روشنفکری است که توسط دکتر علی شریعتی بنا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروسه ایمان به همراه عمل صالح موجب ایجاد جامعه آرمانی می‌شود، تصریح کرد: امام زمان (عج) منتظر ما است و جامعه باید به طرف حضرت حرکت کند.

عباسی پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۵ سال مقاومت ایران را نشان‌دهنده حرکت به طرف امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: هرگاه جامعه به طرف امام زمان (عج) حرکت کند برکات بسیاری نصیب مردم می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین خواستار تبدیل الگوی ایرانی اسلامی به گفتمان عمومی جامعه شد و خاطرنشان کرد: پیام بیداری اسلامی نشان دادن اسلام واقعی به جامعه است.

قرآن مانیفیست اداره جامعه است

وی با تاکید بر پیاده شدن احکام قرآن در جامعه، یادآور شد: قرآن مانیفیست اداره جامعه است.

عباسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از طریق سرگرمی‌ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید مراقب بازی‌های رایانه‌ای باشند زیرا بعضی از بازی‌ها توحید فرزندان ما را هدف گرفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین زندگی ساده را مؤلفه فرهنگی و اقتصادی ائمه (ع) دانست و بیان کرد: اقتصاد فرهنگ ائمه (ع) زکات است.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم دشمنی آمریکا علیه ایران را قبول دارند، تصریح کرد: برخورد خوب با مردم در اداره‌ها موجب نزدیکی ملت با نظام می‌شود./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share