تحمیل جریمه سنگین به خاطر فعالیت شبانه روزی کوره؛

بازدید رییس کل دادگستری گیلان از کارخانه فولاد خزر رشت برای حل مشکل برق

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان از کارخانه فولاد خزر رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان ازکارخانه فولاد خزر رشت بازدید کرد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به تولید و ظرفیت بالای این مجموعه اظهار داشت: روزانه ۲۰۰ تن سرباره فولاد تولید شده و در این مکان دانه‌بندی می‌شود و اکنون ۳۰۰۰ تن در کارخانه موجود است که می‌تواند به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شهر صنعتی رشت و همچنین جاده‌های سطح شهر و روستاها با خرابی‌های زیاد آسفالت مواجه هستیم و بسیاری از شرکت‌های دانه‌بندی با برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه‌ها و دامنه کوه‌ها مصالح مورد نیاز خود را تامین می‌کنند که حسب نظر کارشناسان اهل فن می‌توان از سرباره‌های فولاد به عنوان جایگزین شن و ماسه در استان بهره برد.

دادستان مرکز استان هدف اصلی این بازدید را مشکل برق این شرکت دانست و تصریح کرد: مصرف برق روزانه این واحد تولیدی به دلیل فعال بودن شبانه روزی کوره ها، ۱۰۰ مگابایت است که متاسفانه تنها ۵۰ مگابایت برق به آن اختصاص داده شده و برای ۵۰ مگابایت بعدی جریمه سنگین پرداخت می‌شود که ادامه این روند می‌تواند موجبات خسارت و مشکل تولید و کارگری را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد مشکل برق این کارخانه پس از بررسی‌های کارشناسی حل شده و تمام شرکت‌هایی که نیاز به تولید انبوه قطعات فولادی دارند می‌توانند نیازهای خود را از طریق این مجتمع تولیدی مرتفع کنند.

Share