فرماندار رشت در مراسم گرامیداشت مردمی سالگرد دکتر حشمت جنگلی؛

الگوهای مقاومت اسلامی، تاریخ انقضاء ندارند | در ماجرای شهادت دکتر حشمت، قرآن بر سر نیزه کردند

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مسلمانان از نهضت خونین عاشوراء آموخته اند که با آغوش باز پذیرای سرنوشت باشند، اما در برابر ستم سر خم نکرده و آزادگی را با هیچ چیز مبادله کنند، اظهار داشت: الگوهای مقاومت اسلامی، تاریخ انقضا ندارند و همیشه الهام بخش مبارزان راه آزادی خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در مراسم مردمی گرامیداشت یکصد و سومین سالگرد شهادت دکتر حشمت جنگلی که در محل مزار آن مجاهد شهید برگزار شد، اظهار داشت: نهضت جنگل که توسط جمعی از مجاهدان مشروطه در مقطعی حساس از تاریخ و با هدف قطع نفوذ بیگانگان در کشور به وجود آمد، از مهمترین وقایع تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.

 امام پناهی با اشاره به ماهیت اسلامی قیام جنگل، گفت: سردار جنگل و یارانش تا آخرین لحظات عمر، اعتقاد قلبی شان به اسلام و آموزه های ضد استکباری، ضد استعماری و عدالت‌خواهانه آن را از دست ندادند.

 فرماندار رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر حشمت از فرماندهان نهضت میرزا کوچک جنگلی و بیان این نکته که تاریخ تکرار می‌شود و توجه به عبرت های تاریخی مانع تکرار اشتباهات گذشته است، اظهار داشت: در ماجرای شهادت دکتر حشمت شاهد بودیم که یک بار دیگر نوکران زر و زور برای به زنجیر کشیدن فرمانده دلیری چون دکتر حشمت طالقانی، قرآن بر سر نیزه ها کردند.

 وی ادامه داد: شهادت دکتر حشمت جنگلی بار دیگر نشان داد که نمی‌توان برای سوگند و امان نامه نوکران استعمار و مشوق‌های مستکبران ارزشی قائل شد؛ چرا که اعتماد طبیب شهید جنگل به امان نامه‌ای که فرماندهان نظامی پشت جلد قرآن کریم نوشته بودند سبب ساز تصمیم وی به تسلیم گردید که در نهایت به اعدام و شهادت وی منجر شد.

وی افزود: نظیر این واقعه را امروز نیز در سیاست نخ‌نمای “دستکش مخملی روی دست چدنی” دنیای استکبار شاهدیم، اما اینبار ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تحت رهبری خردمندانه امام خامنه ای(مدظله العالی) اجازه پیاده کردن نقشه های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم را نخواهند داد.

Share