مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای و دهیاری های استان گیلان خبر داد:

اشتغالزایی ۱۸ هزار نفری روستاییان با اجرای یک پروژه‌ جدید در گیلان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای و دهیاری های استان گیلان از اشتغالزایی بیش از ۱۸ هزار نفری روستاییان با اجرای پروژه جدیدی خبر داد که در هفته های آینده رونمایی خواهد شد.

 از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم که تحقق آن می تواند باعث رشد و توسعه استان گیلان و رضایت مردم شود طرحهای اشتغال زایی و کارآفرینی است. در سالهای اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی و رکود در ساختارهایی که وظیفه اقدامات اساسی در این حوزه را داشتند از تمام ظرفیتهای استان برای تحقق شعارهای مقام معظم رهبری استفاده چندانی نشد.

طی ماههای اخیر طرحهای بسیار خوب و قابل اجرا در سازمان همیاری شهرداریهای و دهیاریهای استان گیلان با کمک کارشناسان حوزه اشتغال و کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

استان گیلان که یکی از مهترین مراکز کشاورزی در کشور می باشد با ظرفیت هایی که دارد و محصولات استراتژیکی که تولید میکند میتواند به یکی از قطب های تامین کالاهای اساسی و بازار میوه کشور تبدیل شود.

محصولاتی مهمی مانند چای، برنج، مرکبات، زیتون، بادام و بسیاری دیگر از این دست اگر بتواند با بسته بندی های مدرن و عرضه مستقیم به سایر استانها و حتی خارج کشور صادر شود، نقش مهمی در این امر مهم خواهد داشت.

حال با تصمیمات کارشناسی که در این حوزه گرفته شد و بررسی درست بازار مصرف توسط سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریها با اشتغال بیش از ۱۸۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم میخواهد نقشی اساسی در شعار سال مقام رهبری ایفا کند.

محمد فلاح علیپور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری و دهیاری های استان در گفتگویی از چگونگی طرح جدید برای اشتغال هزاران نفری خبر داد و برنامه های ویژه سازمان را برای تحقق این مهم تشریح کرد.

مدیر عامل سازمان با اشاره به اهمیت اشتغال گفت: در ساماندهی این پروژه ما با فعال کردن و بکارگیری تمامی دهیاران استان و کسب و کارهای خانگی و تولید محصولات محلی با توجه به اقلیم هر نقطه از گیلان، تولیدات آنها را به تمام کشور بدون واسطه و از طریق یک سامانه که طراحی آن انجام شده است صادر میکنیم و با بازاریابی مستمر میتوانیم بازار هدف بزرگی را در سطح کشور برای تولید کنندگان گیلانی ایجاد کنیم.

وی افزود استان گیلان با بیش از دو هزار روستا پتانسیل بسیار ویژه ای در اجرای این طرح دارد و باید بخشداران و دهیاران و شوراهای روستایی به طور ویژه در این مهم ما را یاری کنند تا بتوانیم با ظرفیت حداکثری رونق کسب و کارهای روستایی را بیش از پیش شاهد باشیم.

Share