در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد

استقبال از رکورد دار‌ گیلانی گینس در رشت+ عکس

مراسم استقبال از ابراهیم عطایی ورزشکار دومیدانی رشته استقامت و رکورددار‌ گیلانی گینس در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم استقبال از ابراهیم عطایی ورزشکار دومیدانی رشته استقامت و رکورددار‌ گیلانی گینس در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

گفتنی است ابراهیم عطایی ورزشکار دومیدانی رشته استقامت، از کارکنان سازمان آتش نشانی است که مدت ۱۷ سال است نخوابیده و معروف به مرد همیشه بیدار است.

وی برای شکستن رکورد دویدن در ۱۵ ساعت فاصله رامسر تا رشت (مسافت ۱۲۸ کیلومتر) را دوید که پیش از این یک دونده بریتانیایی توانسته بود در ۲۴ ساعت دویدن مفید مسافت ۱۱۴ کیلومتر را طی کند.

دویدن از ایران تا عراق در طول ۱۷ روز و از گیلان تا تهران برای بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افتخارات و رکورد‌های ابراهیم عطایی محسوب می‌شود.

ثبت رکورد جهانی در گینس با شعار “رشت ، شهر خلاق خوراک”

سید امیر حسین علوی شهردار رشت دراین مراسم که عصر یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در پیاده راه فرهنگی برگزار گردید، بیان کرد: اتفاقی را که امروز در شهر رشت که به شهر خلاق خوراک‌شناسی و شهر اولین‌ها معروف است، شاهد هستیم به این معنی است که مجموعه مدیریت شهری رویکردهای جدیدی را در حوزه‌های فرهنگی آغاز کرده است.

شهردار رشت فرهنگ‌سازی برای مدیریت پسماند با محوریت خلاقیت و نوآوری را اولویت شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی و در سالی که مزین به شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» شده است دانست و گفت: در رویداد ورزشی امروز و ثبت رکورد دوی استقامتی تلاش کردیم تا مراسم استقبال خوبی را از این ورزشکار پرتلاش استان گیلان تدارک ببینیم.

سید امیر حسین علوی اضافه کرد: رشت با داشته‌های غنی فرهنگی و ظرفیتهای بزرگ اجتماعی این ظرفیت را داشت تا رکوردی را به نام خود در گینس ثبت نماید که با همت بلند ورزشکار گیلانی و با برنامه‌ریزی خوب شورای شهر و شهرداری این امر محقق شد.

شهردار رشت عنوان کرد: قطعا همه ما یک حس همراهی توصیف ناپذیری را نسبت به اقلیم و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، داریم و اتفاقات اینچنینی توسط نخبگان فرهنگی و ورزشی که افتخارآفرینی به همراه خواهند داشت، کمک میکند تا حس خودشکوفایی همه ما شهروندان بروز و ظهور پیدا کند.

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در مراسم استقبال از ابراهیم عطایی ورزشکار دومیدانی رشته استقامت که فاصله بین شهر رامسر تا رشت را برای ثبت رکورد جهانی در گینس با شعار «رشت، شهر خلاق خوراک» طی کرد، اظهار داشت: این ورزشکار پرتلاش فرصت داشت تا در عرض ۲۴ ساعت ۱۱۴ کیلومتر را از رامسر تا رشت بدود که ایشان توانست در عرض ۱۵ ساعت مسیر ۱۲۸ کیلومتری را طی نماید.

گفتنی است در پایان این مراسم از کانون توسعه کارآفرینان دانشگاهی، کارگزاری رشت و دیگر حمایت کنندگان و برگزار کنندگان این مراسم از سوی شورای اسلامی شهر و سید امیر حسین علوی شهردار رشت تقدیر و تشکر بعمل آمد.

Share