امام جمعه رشت در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق؛

استفاده بهینه از انرژی به مردم آموزش داده شود | برنامه ریزی مهم تر از داشتن امکانات است

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل بهمراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل بهمراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

آیت الله رسول فلاحتی با تاکید بر استفاده بهینه در عرصه انرژی آب، برق و گاز اظهار کرد: مدیران نظام برای استفاده بهینه از انرژی باید همکاری و همراهی داشته باشند.

وی، موفقیت کشورها را در سایه برنامه ریزی مدیران آن جوامع عنوان کرد و افزود: وجود برنامه ریزی و ظرافت در انجام امور مهم تر از داشتن امکانات است.

امام جمعه رشت با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ذخایر آب سدها، بیان کرد: راهکار مدیریت مصرف ورود مسئولان در عرصه تدبیر و استفاده بهینه از انرژی است.

آیت الله فلاحتی بر ضرورت آموزش استفاده بهینه از انرژی به مردم تاکید کرد و گفت: بخشی از مشکلات به دلیل ناهماهنگی در اجرای برنامه ها توسط برخی دستگاه ها بوده بنابراین همگرایی میان مسئولان و مدیران حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تلاش همه کارکنان برق، تصریح کرد: مادامی که روش درست مصرف کردن را نداشته باشیم نمی توانیم به موفقیت برسیم و در این راستا می طلبد متولیان برق آموزش بهینه از مصرف را به مردم آموزش دهند.

وی با بیان اینکه هوای گیلان دارای رطوبت بالا است، خاطرنشان کرد: تحمل گرما با رطوبت بالا سخت است.


همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ضمن آرزوی توفیق برای صنعت برق در سالجاری اظهار داشت: گذر موفق از پیک تابستان دغدغه اصلی شرکت توزیع نیروی برق گیلان است و این موضوع با اقداماتی از قبیل پیک سایی و مدیریت هوشمند مصرف برق میسر خواهد شد.

وی افزود: جلوگیری از خاموشی‌ها و مدیریت هوشمند مصرف انرژی نتایج مثبت محیط زیستی، صیانت از سرمایه ملی و امنیت خاطر اجتماعی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و با جدیت در شرکت توزیع برق گیلان مورد اجراء و پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش‌های پیش روی صنعت برق است و با رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مشترکین بخش‌های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می‌توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشت.

وی به وجود بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر با بحران‌های طبیعی مواجه بودیم که موجب انباشته شدن خسارات و فرسودگی‌های شبکه شده است و تلاش حداکثری و شبانه روزی برای رفع مشکلات از سوی مجموعه کارکنان این شرکت صورت خواهد پذیرفت.

Share