معاون علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

پوشش ۴۶ درصدی گیلان در دز سوم | واکسیناسیون روزه داران منعی ندارد

معاون علوم پزشکی گیلان، وضعیت کرونایی گیلان در هر ۱۷ شهرستان را زرد دانست و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هیچ منعی برای تزریق واکسن روزه داران وجود ندارد و افراد می‌توانند به پایگاه‌های واکسیناسیون کووید مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آبتین حیدرزاده با اشاره به تداوم واکسیناسیون گیلانی ها در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: از یکم لغایت سیزدهم فروردین ۲۶۶۸ نفر نوبت اول، ۴۸۴۳ نفر نوبت دوم و ۹۹۲۱ نفر نوبت سوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۸۷ نفر نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند، افزود: ۹۱ درصد این جمعیت معادل دو میلیون و ۳۶ هزار و ۸۳۱ نفر نیز تحت پوشش نوبت دوم واکسن کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از پوشش ۴۶ درصدی نوبت سوم واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: ۵۴ درصد جمعیت واجد شرایط معادل یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر همچنان در انتظار تزریق دز سوم هستند.

حیدرزاده، با بیان اینکه ۹۵ درصد نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال نیز در انتظار نوبت دوم واکسن کرونا هستند، اضافه کرد: ۴۹.۸ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال دز اول و ۴۲ درصد این جمعیت دز دوم واکسن را تزریق کردند.

وی وضعیت کرونایی گیلان در هر ۱۷ شهرستان را زرد دانست و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هیچ منعی برای تزریق واکسن روزه داران وجود ندارد و افراد می‌توانند به پایگاه‌های واکسیناسیون کووید مراجعه کنند.

Share