هودلر چیست؟

بازار کریپتو یک بازار مالی نیست. این بازار ماهیّت تکنولوژی دارد. مانند اینترنت که ابتدا پذیرش نمی‌شد و الان یک نیاز است.

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که واژۀ هودل به چه معنایی است؟ هودل (HODL) از کلمۀ HOLD به معنای نگه داشتن گرفته شده است. اگر برای شما هم سؤال شده است که این واژه در ارزهای دیجیتال چه کاربردی دارد تا انتهای این مقالۀ راهبران فردا همراه ما باشید.

در سال ۲۰۱۳، درست زمانی که قیمت بیت کوین بعد از افزایشی که داشت کاهش پیدا کرده بود و خیلی از افراد اقدام به فروش بیت کوین‌های خود می‌کردند؛ فردی به نام « Gamekyuubi» پستی را دربارۀ بیت کوین در وب‌سایت بیت کوین تاک باعنوان « I AM HODLING » منتشر کرد. این فرد می‌دانست که این نوشته یک غلط املایی دارد ولی گفت می‌دانم اشتباهی شده است ولی از قصد آن را درست نکردم.

از آن زمان این واژه در میان هولدرها اصطلاحی شده است و بسیاری از این واژه با معنای HOLD استفاده می‌کنند.

هولدر چیست؟

این واژه به‌معنای «نگه داشتن» است. به افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایۀ خود را طولانی مدت نگه می‌دارند و به‌جای ترید کردن از هولد کردن کسب درآمد می‌کنند، هولدر نام دارند.

بهترین زمانی برای هولد کردن ارز دیجیتال

قبل از اینکه در این مقالۀ وب‌سایت راهبران فردا بهترین زمان برای هولد کردن را بررسی کنیم باید بدانیم که اصلاً چه چیزی را باید هولد کنیم؟!

اگر در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید باید این جمله را زیاد شنیده باشید.

«همۀ تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذار»

این جملۀ بسیار درستی است که مسیر را روشن می‌کند. در تجارت همیشه باید اهداف مختلفی داشته باشید که اگر چند هدف شما سود لازم را نداد و یا ضرر کرد، از باقی بازار سود لازم را کسب کنید.

شما باید ابتدا ارزهای دیجتیال مختلف را از لحاظ تکنیکال و فاندامنتال بررسی کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال حتماً باید آموزش‌های لازم را دیده باشید و به گفتۀ دیگران برای خرید و یا فروش ارزهای خود اکتفا نکنید.

برای دیدن آموزش‌های رایگان ارزهای دیجیتال کلیک کنید

پس از بررسی ارزهای مختلف باید ارزهای مختلف را با توجه به ریسک‌های احتمالی که شما بررسی کردید در سبد خود قرار دهید. با این کار شما سود خود را به حداکثر می‌رسانید و از ضررهای احتمالی جلوگیری می‌کنید.

شما علاوه براینکه کوین‌های مختلفی خریداری می‌کنید بهتر است این کوین‌ها را در چند صرافی معتبر نیز خرید کنید و تمام دارایی خود را در یک صرافی قرار ندهید.

گاهی پیش آمده به‌عنوان مثال یک صرافی کاربران ایرانی را تحریم می‌کند و در این صورت تمام دارایی شما به دلیل عدم آگاهی از بین می‌رود.

برای پاسخ به «چه زمانی شما باید یک ارز را خرید کنید؟» و «تا چه زمانی باید آن را نگهداری کنید؟» باید با توجه به استراتژی و تحلیلی که از بازار داشتید این هولد را ادامه دهید.

برخی از هولدرها تا سال‌ها یک ارز را نگه می‌دارند و آن را نمی‌فروشند.

برخی از سرمایه‌گذاران در کریپتو، ترجیح می‌دهند ارزهای شناخته شده مانند BTC را هولد کنند و با سایر آلت کوین‌ها ترید کنند. زمانی که حجم بازار کم باشد، هودل کردن سود بیشتری به همراه دارد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنوز برای ارزهای دیجیتال قانون جهانی که مورد تأیید دولت‌های بزرگ باشد در دسترس نیست و هودل کردن تمام سرمایه برای مدت زیاد، ریسک‌های خود را به همراه دارد.

افرادی که دنبال موفقیّت هستند باید مسئولیت‌پذیری را در خود تقویت کنند و بدانند که مسئول موفّق شدن و  یا شکست‌ها در این بازار خودتان هستید.

در این بازار افرادی هستند که زمانی که شما شکست خوردید آنها موفقیّت به دست می‌آورند. این بازار از کسانی که دانش کمی دارند می‌گیرد و به افرادی که حرفه‌ای هستند می‌افزاید. پس آموزش و مهارت خود را بیشتر کنید.

ترید کردن سختی‌ها و مشکلات خود را دارد. هودل کردن برای افرادی که نمی‎‌خواهند به‌صورت مداوم پای چارت باشند بسیار خوب است امّا به شرط داشتن دانش و مهارت کافی.

استاد قدیریان در یکی از کلاس‌های آموزشی به دانش‌پژوهان تأکید کردند که:« از اورتریدینگ دوری کنید، زندگی کنید و در کنارش کار وترید هم داشته باشید.

 من از صبح به جرأت می‌توانم بگویم روزی ۱۲ الی ۱۵ ساعت مشغول کار هستم ولی زندگی می‌کنم. آن روزهایی که زندگی را گذاشتم کنار و کار کردم بیشتر از اینکه به دست بیاورم، از دست دادم.

یادمان باشد سرمایه‌های ما اوّل سلامتی است، بعد خانواده، سپس رفاقت‌ها و روابطی است که دارید و بعد از آن مهارت‌هایی که یادگرفتیم و مشتریان و سرمایه‌هایی است که کسب کردیم.

با زندگی یک بُعدی پیشرفت نمی‌کنیم. یک زمانی با زندگی یک بعدی در جا می‌زنید و آسیب‌های جدی می‌بینید.»

کلام پایانی

بازار کریپتو یک بازار مالی نیست. این بازار ماهیّت تکنولوژی دارد. مانند اینترنت که ابتدا پذیرش نمی‌شد و الان یک نیاز است.

بلاک چین و کریپتو کارنسی جدا از بازار مالی که می‌تواند سودده باشد برای پیشرفت بشر لازم است و به‌زودی مانند پذیرش اینترنت برای همه لازم می‌شود.

وقتی تکنولوژی جدید می‌آید، افرادی که ابتدا با آن آشنا می‌شوند، سودهای بیشتری می‌گیرند. امّا به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که یک شبه و فقط با شانس سود بسیار خوبی از این بازار گرفتند در جایی دیگر حتماً از دست می‌دهند؛ زیرا در این بازار تجربه و مدیریت سرمایه حرف اول را می‌زند.

برای اینکه از هولد کردن ارزهای دیجیتال به سودهای خوبی برسید ابتدا توجه داشته باشید که تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید و سپس با دانش و مهارت، ارزهای خود را برای هولد کردن انتخاب کنید.

Share