امام جمعه رودسر؛

مردم آرزو دارند افتتاح سد پلرود را ببینند | کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران درخشان است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه در ساخت بسیاری از تجهیزات دفاعی و نظامی خودکفا شده است، گفت: کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران کارنامه‌ای درخشان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام تقی روحانی در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: تقوا و انسان متقی دو درجه دارد و خداوند در ماه مبارک رمضان فلسفه روزه را تقوا اعلام فرموده است.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه مقام اول تقوا همان بهشتی است که به انسان وعده داده شده افزود: اگر انسان مراقب رفتار و عملکرد خود باشد خداوند متعال نیز او را در بهشت‌های خود قرار می‌دهد و مقام دومی هم که برای انسان متقی قرار داده مقام عنداللهی یا لقا خداوند است.

روحانی اسرار و رموز واقعی روزه را بسیار زیاد و پیچیده دانست و با تاکید بر اینکه فرد روزه‌دار باید تلاش کند در ماه مبارک رمضان به مقام عنداللهی برسد، تصریح کرد: مسئولان و مدیران وقتی برای خدمت به خلق الله به محل کار خود می‌روند و خالصانه و جهادی تلاش می‌کنند یعنی در مسیر تقوای الهی قدم برداشته‌اند.

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن توصیه همه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی یادآور شد: خدا را شاکریم که در دومین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد حضور استاندار پرتلاشمان در رودسر هستیم و این حضور در بین مردم تمام شهرستان‌ها واقعا ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام استاندار گیلان این اقدام را مصداق بارز دولت انقلابی و جهادی خواند و ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مردمی بودن فقط به معنای سفر استانی نیست و دولت در همه شئون باید خود را در کنار مردم قرار دهد تا مردم از نزدیک بتوانند حرفهای خود را به گوش مسئولان برسانند.

روحانی ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی استاندار گیلان و مدیران ذیربط اذعان کرد: از این تریبون مقدس استفاده کرده و دو مشکل را بیان می‌کنم هرچند که استاندار گیلان به تمام این مشکلات و موضوعات اشراف کامل دارند.

وی ادامه داد: مردم شرق گیلان خصوصاً شهرستان‌های رودسر و املش آرزو دارند که یک روز افتتاح سد پلرود را ببینند و امیدواریم در این خصوص مسئولان همت بیشتری به خرج دهند زیرا با افتتاح این پروژه هم آب زراعی و هم آب آشامیدنی مردم منطقه تامین می‌شود.

امام جمعه شهرستان رودسر ساخت تصفیه خانه طول لات را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: واقعا دو شهرستان رودسر و املش از کیفیت بد آب خسته شده‌اند و طبق آخرین گزارشات تصفیه خانه مذکور پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و قرار بود سال ۱۴۰۰ افتتاح شود که میسر نشد.

روحانی تکیمل ساخت تصفیه خانه را انتظار مردم از مسئولان ذکر کرد و بیان داشت: از ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین هفته بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و هدف این نهاد هم تاکنون تامین مسکن محرومان و محرومیت‌زدایی بوده و شاهدیم که مسئولان بنیاد مسکن به ویژه در شهرستان رودسر شبانه روز در حال خدمت‌رسانی به مردمند.

وی در دستور ساخت قرار دادشتن ۲۱۱ واحد مسکن محرومان را مصداق بارز تلاش مسئولان بنیاد مسکن این شهرستان دانست و ابراز داشت: واقعا از همه مدیرانی که در عرصه ساخت مسکن و کمک به محرومان در حال تلاشند قدردانی میکنم.

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به میلاد با سعادت امام مجتبی (ع) و تبریک این روز عزیز عنوان کرد: باید دقت کنیم که در این ایام نسبت به اطعام محرومان و ایتام و برپایی سفره‌های افطاری اقدام کنیم و در این راه به امام مجتبی (ع) تأسی کنیم.

روحانی تصریح کرد: روز ۲۹ فروردین سالروز اعلام مهمی از سوی امام خمینی (ره) را در پیش رو داریم زیرا در این روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۶ هزار شهید غیر از آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، و همه میدانیم که امام راحل چگونه در دفاع از ارتش ایستادگی کردند و در برابر زمزمه‌های انحلال ارتش محکم فرمودند امروز اگر کسی یک کلمه علیه ارتش بگوید منافق است و تضعیف ارتش حرام است.

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: امام خمینی (ره) با این موضع‌گیری به جا جلوی انحلال ارتش را گرفتند و ما ثمره آن را در دوران جنگ دیدیم و امروز رهبر عظیم الشان ما هم تعابیری برای ارتش به کار می‌برند که واقعا وقتی این تعابیر را می‌شنویم، متعجب می‌شویم.

روحانی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش خدا و کلمه طیبه است و امروز ارتش ما با تقدیم این همه ایثارگر و شهید حق اسلام و رهبری عزیزمان را ادا کردند و در دوران جنگ، سیل و زلزله و در دوران شیوع کرونا همواره در کنار مردم و سبزپوشان پاسدار و بسیجی ما بوده و هستند.

وی کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران را کارنامه‌ای درخشان دانست و افزود: در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه دفاعی امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی رسیده و هواپیمای جنگی آذرخش، ناو جماران، موشک و انواع تجهیزات دفاعی و نظامی را می‌سازد.

امام جمعه شهرستان رودسر یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و اضافه کرد: امروز هم تعدادی از ارتشیان بازنشسته ما که افتخارمان هستند و سال‌ها در جبهه‌های نبرد جنگیدند در نماز جمعه حضور دارند و در همینجا حضورشان را ارج می‌نهیم.

روحانی عنوان کرد: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر موسوی در یک سخنی زیبا خطاب به دشمن فرمودند که راه ما راه حسین (ع) است و دشمن بداند که ما تا آخر ایستاده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که نیروهای مسلح ما را در پناه امام زمان (عج) حفظ نماید و بر عظمت و اقتدارشان بیافزاید.

Share